سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان کرمان:

فروشندگان، دستگاه کارتخوان را در محل مناسب قرار دهند

سرهنگ یادگارنژاد گفت: فروشندگان باید دستگاه کارتخوان بانکی را در محلی قرار دهند که خریدار بتواند به‌راحتی و با حداکثر پوشش ممکن رمز خود را وارد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که فروشگاه‌ها یا دارندگان دستگاه کارتخوان بانکی ملزم به رعایت آن هستند، در دسترس بودن دستگاه کارتخوان برای مشتری و وارد کردن رمز از سوی خود خریدار است، به طوری که مشتری ملزم نباشد کارت و رمز خود را به فروشنده بسپارد.

او می‌گوید: حتی در مواقعی شاهد هستیم که بسیاری از فروشندگان، دستگاه کارتخوان خود را در پستو پنهان می‌کنند یا با فاصله‌ای حدود چند متری از مشتری قرار می دهندکه مشتری؛ حتی نمی‌تواند فیزیک دستگاه را رویت کند.

این مقام مسئول گفت: فروشندگان موظف هستند، دستگاه کارتخوان بانکی را در محلی قرار دهند که خریدار بتواند به‌راحتی و با حداکثر پوشش ممکن، رمز خود را وارد و از مبلغ ثبت‌شده بابت خرید، قبل از ورود رمز و ارسال تراکنش اطمینان حاصل کند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت بانکی در زمره یکی از محرمانه‌ترین اطلاعات شخصی هر فرد است؛ بنابراین پذیرش و درخواست رمز و افشای این اطلاعات، بی‌توجهی و کم اعتنایی شهروندان به حفظ حریم شخصی خود و دیگران است.

به گفته سرهنگ یادگار نژاد بیشتر جرائم مالی در حوزه سایبری مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی است و این امر به دلیل کم توجهی دارندگان کارت‌های بانکی به ساده‌ترین موارد امنیتی و ایمنی است. 

  او گفت:  فروشگاه‌ها باید دستگاه کارتخوان را در دسترس مشتری قرار داده و واریز وجه خرید را نیز خود خریدار انجام دهد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: قرار دادن دستگاه کارتخوان در جایی خارج از دسترس مشتری و انجام عملیات بانکی از سوی فروشنده ممنوع است و خریداران در صورت مشاهده چنین فروشگاه‌هایی حق اعتراض دارند و  این درحالی است که در صورت وقوع کلاهبرداری، همواره انگشت اتهام به سوی فروشندگان است.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.