سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداحافظی ابهام آمیز فرناندز از هندبال ایران/ پروفسور منتظر اقدامات فدراسیون

مانوئل مونایا فرناندز پس از پایان رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا تلویحا از هدایت تیم ملی هندبال ایران کناره‌گیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - تیم ملی هندبال ایران پس از اینکه در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کویت با اختلاف یک امتیاز از راهیابی به نیمه نهایی و کسب سهمیه جهانی بازماند، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، با تشکیل و نظر کمیته فنی تصمیم به جذب یک مربی با دانش و تجربه بین المللی در سطح هندبال جهان گرفت و با تشکیل چند تیم مذاکره کننده به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مربیان هندبال دنیا که شرایط حضور در کشورمان را داشتند، مذاکره کرد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به آرون کریستن سن، فرناندو باربیتو دلگادو، اسلاوکو گولوژا، دیوید دیویس کاما را، زلاتکو بابیچ، ولادیمیر سولا و میشل بیگلر اشاره کرد.

در حالی که مذاکرات با این گزینه‌ها به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و یا ترجیح این مربیان به کار همزمان در باشگاه و تیم ملی یا عدم تمایل به حضور در ایران به سرانجام نرسید، پاکدل از موضع و هدف خود یعنی استخدام یک مربی با دانش و سرشناس کوتاه نیامد و به مذاکره برای جذب یک سرمربی سرشناس و با تجربه با شرایطی معقول در راستای حفظ منافع ملی ادامه داد، تا سرانجام دوشنبه ۲۸ تیر فدراسیون هندبال با «مانوئل مونتایا فرناندز» اسپانیایی برای هدایت تیم ملی هندبال کشورمان تا پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران به توافق رسید و قرارداد همکاری امضا کرد.

‎مانوئل موتایا فرناندز به منظور زیر نظر گرفتن بازیکنان ایرانی و رصد لژیونر‌های شاغل در لیگ‌های اروپایی ۲۳ مرداد ماه وارد ایران شد. تیم ملی هندبال مردان ایران با هدایت فرناندز و تنها با یک یا دو برنامه تدارکاتی توانست در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در عربستان پس از ۸ سال نه تنها نسبت به چند دوره گذشته در جدول رده بندی صعود کند و در جایگاه چهارم قرار بگیرد بلکه پس از سال‌ها برای دومین مرتبه جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از آن خود کند.

ظاهراً فرناندز در عربستان و پیش از عزیمت تیم ملی به ایران در محل اقامت تیم ملی در شهر دمام عربستان با بازیکنان خداحافظی کرده است. قرارداد این مربی در حالی تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا بود که در صورت کسب نتیجه مورد نظر قرار بود قرارداد این سرمربی تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو تمدید شود. تیم ملی هندبال مردان روز سه شنبه وارد ایران شد و فرناندز نیز شب گذشته در صفحه شخصی خود خبر از خداحافظی اش داده است. سرمربی خارجی تیم ملی در بخشی از صحبت‌های خود به مسئله کمبود امکانات اشاره کرده است.

احتمال بازگشت فرناندز به ایران وجود دارد؟

فرناندز در پیام اینستاگرامی خود گفت: «بعد از این مدت حضور در ایران و صعودمان به مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۳ صلاح دیدم که هدایت تیم ملی مردان را ادامه ندهم. می‌خواهم از پاکدل به خاطر اعتمادشان به من و عزتی برای کمکشان در تمام این مدت تشکر کنم. می‌خواهم از همه بازیکنانی که با آن‌ها کار کردم به خاطر تلاش و فداکاری‌شان تشکر کنم (بازیکنانی که در چه در مسابقات آسیایی بودند و چه بازیکنانی که در مسیر مسابقات انتخابی کنار رفتند) آن‌ها قهرمانان برای کسب جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ جنگیدند و مبارزه کردند. شما بازیکنان شگفت انگیزی هستید و من همیشه شما را در قلبم نگه می‌دارم. باید از کادرفنی برای کمک‌شان تشکر کنم و به ویژه از فرهان غضبان که در این مدت اقامتم در ایران «عصای دستم» بود و به آن تکیه کردم. اختلافات در مورد نیاز‌های یک تیم ملی باعث شد تا این تصمیم را بگیرم. این زمان‌ها برای مدیریت آسان نیست، اما اینکه بخواهید جزو اولین‌ها باشید خیلی بیشتر از کار و موفقیت در زمین نیاز دارید. از همه شما که در این مدت در این کشور بزرگ به من کمک کردید و باعث شدید احساس کنم در خانه ام هستم تشکر می‌کنم.»

فرناندز با این صحبت‌ها نشان داد که قلبا مایل به همکاری است و منتظر برطرف شدن مشکلات برای تیم ملی هندبال است. باید دید علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در مقابل پیام خداحافظی فرناندز چه واکنشی را نشان خواهد داد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.