سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد کل خدمات بگیران و مراجعان مشاوره و آزمایش ژنتیک در این استان به ۱۲ هزار و ۴۵۵ نفر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -بهزاد ستاری گفت:۶ هزار و ۸۳۶ نفر از این تعداد زیر پوشش طرح‌های پیش از ازدواج قرار گرفته‌اند و تعداد یک‌هزار و ۸۲۹ نفر هم شامل افراد ارجاعی پر خطر در طرح پیش از زدواج به مراکز مشاوره ژنتیک هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد دلایل بروز معلولیت‌ها گفت: اختلال‌های ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی از جمله مسائلی است که به بروز انواع معلولیت‌ها و اختلالات در فرزندان منجر می‌شود.

به گفته او انجام مشاوره‌های تخصصی در زمینه ژنتیک، مشاوره‌های پیش از ازدواج، کلان پروژه شناسایی اختلالات ژنتیک، ارجاع خانواده‌های دارای سه معلول به بالا به آزمایشگاه ژنتیک و آگاه‌سازی افراد جامعه از شیوع انواع معلولیت‌ها از جمله مواردی است که سازمان بهزیستی در این زمینه اقدام‌های بسیار ارزنده و قابل قبولی را ارایه می‌کند.

ستاری می گوید: توسعه مراکز مشاوره در تمامی شهرستان‌ها، اجرای دقیق و کارشناسی فرآیند ارجاع و انجام مشاوره‌ها و آزمایشات نیارمند هماهنگی ویژه، پیگیری‌های بالینی و بررسی اثرگذاری برنامه‌ها در کاهش نرخ شیوع معلولیت از عواملی هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی مدون و هدفمندی تهیه و اجرا شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.