سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری سرطان پستان در بیمارستان امید رایگان شد

همزمان با هفته پیشگیری از سرطان، برنامه غربالگری رایگان سرطان پستان در بیمارستان امید از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا در آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - دکتر علی تقی زاده گفت: سرطان پستان اولین سرطان پر بروز در بین زنان جهان است و در سال‌های گذشته میزان بروز برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان‌های روده و پستان هم افزایش روزافزونی داشته است.

این طرح با هدف ارتقای آگاهی بانوان و تشخیص زودرس سرطان پستان برای خانم‌های بالای ۲۰ سال انجام می‌شود و در آن، پس از معاینه مراجعه کننده توسط متخصص، آموزش خودآزمایی نیز به آن‌ها داده می‌شود و درصورت نیاز و وجود ریسک فاکتورها، فرد برای ماموگرافی و سونوگرافی به مراکز مربوطه معرفی می‌شوند.

 معاون آموزش سلامت بیمارستان امید گفت: به منظور پیشگیری و تشخیص به‏ موقع سرطان پستان، "طرح غربالگری رایگان بانوان" توسط متخصصین متبحر و مجرب جراحی سرطان در بیمارستان امید مشهد انجام شد.

او گفت: همزمان با هفته سرطان، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۸ مشهد ایستگاه آموزش سلامت همگانی در حاشیه خیابان کوهسنگی از ۱۲ الی ۱۴ بهمن برپا شده است که در این برنامه آموزش همگانی و اطلاع رسانی عمومی در مورد سرطان به همراه پمفلت‌های آموزشی به مردم داده شد.

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.