سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: شیوع امیکرون آسانسوری است/ مردم رعایت نکنند با بحرا ن مواجه می‌شویم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه شیوع سویه امیکرون آسانسوری است، گفت: اگر مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر همکاری نکنند با بحرا ن مواجه می‌شویم.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسینعلی شهریاری گفت: سویه جدید کرونا ویروس تحت عنوان امیکرون به نحوی است که آمار آن در صورت عدم رعایت مردم با سرعت و به یک باره افزایش پیدا می‌کند و به عبارتی آسانسوری است و در این مسیر افراد واکسن نزده در معرض خطر جدی هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر مقابله با سویه جدید کرونا عدی‌انگاری بزرگترین خطر پیش رو است چرا که بعضاً می‌شنویم برخی می‌گویند سویه امیکرون خفیف است و فوتی ندارد، اما این باور غلطی است چرا که در برخی کشور‌ها روزانه بالای ۳ هزار فوتی ثبت می‌شود و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه افراد مسن، واکسن نزده‌ها و افزاد دچار نقص در سیستم ایمنی بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سویه جدید هستند، افزود: همه مردم و به ویژه اقشار اشاره شده باید در ایام پیش رو تا زمان فروکش کردن موج جدید شیوع کرونا به ویژه در دو هفته آینده ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به جد از سفر و حضور در تجمعات پرهیز کنند.

شهریاری تصریح کرد: تاکید ما بر این است که مردم در اسرع وقت برای تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند و حتماً استفاده از ماسک در اولویت قرار گیرد تا این موج شیوع ویروس را با کمترین تلفات جانی پشت سر بگزاریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.