سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۵ هزار واحد خون از همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار واحد خون از همدان ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- افشین محمدی گفت: برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها پیشنهاد‌هایی برای اهدای خون داشته‌اند، و رویکرد اصلی ما در مناسبت‌های مختلف مدیریت منابع و میزان مصرف خون است چراکه خون‌گیری هزینه‌بر است و خون‌گیری هر کیسه و انجام آزمایش‌های مختلف بر روی آن تقریباً ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نباید بیش از میزان مصرف خون‌گیری داشته باشیم که در این صورت سرمایه‌های ملی را هدر داده‌ایم.

او گفت: ذخایر خونی را باید مدیریت کنیم وبر همین اساس برنامه جدی برای استقرار روزانه تیم‌های سیار نداریم، ۱۰ بهمن تیمی در اسدآباد مستقر شد و در روز ۲۰ بهمن در تویسرکان تیم سیار مستقر می‌شود.

محمدی در ادامه گفت: در ایام ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه نیز واحد سیاری در پایگاه نوژه همدان به منظور خون‌گیری استقرار می‌شود، اما باید به صورت هدفمند پیش رفت.

او گفت: با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز را پیش رو خواهیم داشت باید تا قبل از شروع سال جدید برنامه‌ریزی‌های لازم را به همین منظور داشته باشیم تا کمبودی در این زمینه ایجاد نشود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: هم اکنون هیچ کمبودی در استان نداریم و امسال ضمن تأمین نیاز استان بیش از ۵ هزار واحد خون به استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و گیلان ارسال شده است.

این مسئول گفت: در هفته گذشته نیز ۲۷۰ واحد خون از استان همدان به استان تهران ارسال شد. استان تهران با توجه به اینکه جمعیت بسیاری دارد و میزان انجام جراحی‌ها در این استان بیشتر است نیاز به خون بیشتری دارد.
منبع ایکنا
انتهای پیام/ج

برچسب ها: انتقال خون ، خون گیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.