سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد شدن درخواست آزادی عامل حملات ۲۰۱۱ نروژ

یک دادگاه در نروژ درخواست آزادی مشروط عامل حملات سال ۲۰۱۱ این کشور را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دادگاهی در شهر «تلمارک» در جنوب‌شرقی نروژ، درخواست آزادی مشروط «آندرس بریویک» عامل حملات سال ۲۰۱۱ که اقدام به قتل دسته جمعی کرده بود را رد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، روانپزشکی که در دادگاه امروز حضور داشت به دادگاه گفت که آندرس بریویک همچنان یک خطر بالقوه برای جامعه است.

به موجب گفته این روانپزشک، دادگاه تلمارک نیز در بیانیه خود اعلام کرد که «این خطر آشکار وجود دارد که بریویک رفتاری را که منجر به حمله تروریستی ۲۲ ژوئیه شد، از سر بگیرد.»

شبکه نروژی «ان‌ارکو» نیز در این باره گزارش داد: «تصمیم دادگاه برای نگهداشتن بریویک در زندان به اتفاق آرا بوده است.

اسپوتنیک همچنین در گزارش خود نوشت که بریویک پیشتر در یک تیراندازی دسته جمعی در جزیره «اوتویا» ۶۹ نفر را کشت، و با کار گذاشتن یک بمب در «اسلو» هم ۸ نفر دیگر را از بین برد. 

«فیوتلف هانسن» با نام پیشین آندرس برینگ بریویک، عامل حملات نروژ در سال ۲۰۱۱ است. او عقاید خود را که شامل ضد جامعه چندفرهنگی، ضد مسلمانان و گرایش به راست افراطی بود را در یک بیانیه ۱۵۱۶ صفحه‌ای تحت نام مستعار اندرو برویک در روز انجام یکی از حملات خود منتشر کرد.

همچنین برویک به پلیس از قصد خود برای ترور باراک اوباما گفته و به طور خاص مدعیست که قصد داشت این کار را زمانی انجام دهد که اوباما در حال دریافت جایزه صلح نوبل بود.

او از نظر دادگاه دیوانه تشخیص داده نشد و به همین دلیل نیز به ۲۱ سال زندان انفرادی محکوم گردید، البته اگر بعد از اتمام زمان مذکور دادگاه همچنان برویک را خطرناک تشخیص دهد، مدت زمان زندان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.