سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاینده رود پنجشنبه به اصفهان می رسد

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: در ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ دریچه‌های سد زاینده‌رود گشوده شده است که تا دو روز آینده به اصفهان و پل‌های تاریخی خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -حسین وحیدا گفت: در ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه _ دوازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ دریچه‌های سد زاینده‌رود گشوده و آب برای کشت زمستانه کشاورزان شرق اصفهان رهاسازی شد.

او گفت: خروجی سد علاوه بر ۱۲ مترمکعب بر ثانیه برای شرب، باید ۵۰ مترمکعب بر ثانیه دیگر افزایش یابد. این مقدار تا ساعت ۱۲ امشب افزوده خواهد شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان می گوید: تا دو روز آینده آب رهاسازی شده به اصفهان و پل‌های تاریخی خواهد رسید. زمین رودخانه تشنه است و بخشی از آن جذب زمین خواهد شد که منجربه طولانی شدن زمان رسیدن آب به اصفهان می‌شود.

چهارشنبه هفته گذشته در جلسه سازگاری با کم‌آبی و با توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان مقرر شد از ۱۲ بهمن‌ماه زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان جاری و بعد از عید نیز حقابه کشاورزان غرب اصفهان برای آبیاری باغات آنها تامین شود. این تصمیم با توافق نماینده کشاورزان و همچنین موافقت جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در نهایت به استانداری اعلام شد.

کشاورزان چهارمحال و بختیاری نباید در خصوص سد زاینده رود اظهار نظر کنند

وحیدا در رابطه با اظهارنظر عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان چهارمحال و بختیاری در رابطه با آزادسازی آب زاینده رود گفت: فقط سه درصد از حوضه آبریز زاینده‌رود در استان چهارمحال و بختیاری بوده که هفت درصد از جمعیت این استان را شامل می‌شود و ۹۷ درصد از آن در استان اصفهان قرار گرفته است.

او گفت: بنابراین کشاورزان چهارمحال و بختیاری نباید درخصوص سد زاینده‌رود اظهار نظر کنند.

در چند روز گذشته انتشار نامه ای از جانب رییس نظام صنفی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، واکنش هایی را به همراه داشت. در این نامه ضمن درخواست عدم بازگشایی زاینده رود، از وزیر نیرو درخواست شده بود تا مدیریت این سد به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شود.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
الان چه فایده ای داره نه برای ابنیه با این حجم کم فایده داره نه کشاورزی تازه تابستان باز هم مشکل کمبود آب و نبود آب و جیره بندی بالا و پایین کشور آب باش بعد مشکل آب داشته باشیم چیمون کمتر از کشورهای عربی پس کی حل میشه برای ابد مشکل اب