سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی ۲۴ ساعت گذشته رخ داد؛

بستری ۱۴۳ بیمار بر اثر کووید ۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۱۴۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضائیان زاده گفت: از مجموع ۵۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان فارس، ۸۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۳۸ هزار و ۱۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۷۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۶۵ هزار و ۴۷۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۰۲ هزار و ۷۰۳ مورد تست سریع انجام شده و ۷۲ هزار و ۷۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۷ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۴ هزار و ۵۷۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۰۲ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۲۶ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۱۹۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
لطفا بفرماید از این هشتاد و یک نفر هرکدام چند دوز واکسن زده اند، با تشکر.