سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ دستورالعمل تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک‌ شده

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: شیوه نامه تعیین تکلیف دارایی‌های واحد تولیدی در جریان تملک یا تملک‌شده توسط مؤسسات اعتباری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - دارا فرامرزی گفت: بانک مرکزی دستورالعمل تعیین تکلیف دارایی‌های واحد تولیدی در جریان تملک یا تملک‌شده توسط مؤسسات اعتباری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بانک مرکزی در راستای تحقق شعار امسال و همگام با سیاست‌ها و اولویت‌های دولت ، با هدف تسهیل بازگشت بنگاه‌های تولیدی نیمه فعال و راکد که در ایفای تعهدات خود به شبکه بانکی کشور با مشکل مواجه شده بودند این دستورالعمل را صادر کرد.

او گفت: این دستورالعمل در جلسه مورخ ۲۳ آذرماه امسال شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

فرامرزی گفت: به استناد این دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند در صورت ارایه درخواست مکتوب مالک قبلی مبنی بر واگذاری دارایی‌های واحد تولیدی که به تملک بانک یا  مؤسسه اعتباری غیربانکی درآمده‌ است ، منوط به تحقق شرایط  مقرر در دستورالعمل، دارایی‌های تملک شده را از طریق مذاکره به صورت نقدی یا اقساطی در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک به مالک واگذار کند.

او گفت: در واگذاری به روش اقساطی، علاوه بر الزام پرداخت حداقل ۱۰ درصد بدهی مالک قبلی به صورت نقدی همچنین مدت بازپرداخت با احتساب یک سال دوره تنفس، حداکثر باید پنج ساله باشد.

فرامرزی گفت: اشخاصی که دارایی‌های واحدهای تولیدی آن‌ها قبل از ابلاغ این دستورالعمل به تملک بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی درآمده است ، مشروط به آن که بیش از ۱۸ ماه از تملک آن دارایی‌ها سپری نشده باشد، حداکثر ۶ ماه از ابلاغ دستورالعمل فرصت دارند تا با ارایه درخواست خود به بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی ذی‌ربط ، از مزایای این دستورالعمل استفاده کنند. 

بر اساس ارزیابی ها و آمار بانک مرکزی تا سال ۱۳۹۶ افزون بر ۲ هزار و ۲۶ طرح تولیدی در حوزه های مختلف در سراسر کشور در تملک بانک ها بود.

 بر اساس آخرین آمار و بررسی های انجام شده تعداد واحدهای در تملک بانک ها تا یک آذر ماه امسال به کمتر از ۸۰۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.