سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح کیف پول الکترونیکی از کدام خط آغاز می‌شود؟

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: طرح کیف پول الکترونیکی به صورت پایلوت در خط فلکه- آزادگان اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز -  به گفته امیر حاج اسفندیاری، اواخر بهمن امسال شاهد اجرای این طرح به صورت پایلوت در خط ۱۵ تاکسی‌رانی کرج (فلکه – آزادگان) هستیم و پس از آن به مرور در کلیه خطوط اجرایی می‌شود.

او عنوان کرد: به دلیل رند نبودن کرایه در برخی خطوط و کمبود پول خرد، گاه شاهد کش مکش‌‎هایی بین راننده و مسافران هستیم که با اجرای این طرح، این معضل برای همیشه حل می‌شود.

رد و بدل کردن پول بین مسافران و رانندگان تاکسی دو مشکل عمده دارد که مهمترین آن معضل کمبود پول خرد است.

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج  می گوید: علاوه براین، با اجرای این طرح، مسئله آلودگی ناشی از جابه جایی پول هم حل می‌شود.

او گفت: برای اجرای این طرح، سه شناسه ورود به درگاه پرداخت الکترونیکی QR کد در تاکسی‌ها نصب می‌شود که مسافران می‌توانند با اسکن در گوشی همراه خود مشخصات راننده، مسیر و مبلغ پرداختی را مشاهده و با انتخاب گزینه پرداخت کرایه تاکسی را بپردازند.

به گفته رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با توجه به این که امروز نرم افزار‌های پرداخت الکترونیک در گوشی همراه اغلب شهروندان نصب است، اجرای این طرح با مشکلی مواجه نخواهد شد.

تاکسیرانان نیز با پیوستن به این طرح از مزایایی مانند انتقال و دریافت پول با سرعت و امنیت بالا بهره می‌شوند.

انتهای پیام /ر.ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.