سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی بارش برف و باران از سه‌شنبه در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار سطح زرد گفت: سامانه بارشی روز سه‌شنبه بارش برف و باران، مه‌آلودگی و اختلال در تردد جاده‌ای را در پی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت سه‌شنبه (فردا) آغاز می‌شود و در بیشتر نقاط استان سمنان بارش باران و برف و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش برف، وزش باد نسبتا شدید و مه‌آلودگی با خود دارد.

 پایان فعالیت این سامانه بارشی اواخر وقت همان روز است که مخاطرات اصلی حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان سمنان، بارش باران، برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش دما است.

شهرهای شهمیرزاد، مهدیشهر، رضوان، شاهرود، دامغان، میامی، بیارجمند، سمنان، آرادان، ایوانکی، گرمسار و سرخه، منطقه اثر این سامانه جوی در روز سه‌شنبه خواهند بود.

 اختلال در تردد محورهای استان سمنان به ویژه نواحی کوهستانی و شمالی به دلیل بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و کاهش دید و یخبندان و سرمازدگی، مخاطرات اصلی برای روزهای در پیش است.

 مجهزبودن رانندگان و مسافران به تجهیزات زمستانی، استفاده از ضدیخ در وسایل نقلیه، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، صرفه جویی در مصرف گاز و حاملهای انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

 سمنان تا جمعه کمینه و بیشینه دمای یک درجه زیرصفر و ۱۴ درجه سانتیگراد را در پیش دارد و احتمال سرد شدن رضوان در این بازه زمانی به عنوان سردترین شهر تا هفت درجه زیرصفر نیز وجود دارد.

انتهای پیام /  ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.