سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ابتلای روزانه ۵۰۰ نفر به کرونا در مازندران

با ادامه روند کنونی پیش بینی می‌شود تعداد مبتلایان به کرونا در مازندران تا ۵ روز آینده به ۵۰۰ نفر در روز برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-  دکتر فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روند ابتلا به کرونا در استان صعودی شده است و مردم اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند و واکسیناسیون را جدی نگیرند پیش بینی می‌شود تعداد بیماران سرپایی در استان روزانه به ۱۲ هزار نفر و بستری‌ شدگان به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر برسد.

بر اساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۹۵ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مازندران بستری شدند و تا تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اکنون به ۵۷۴ بیمار رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای جلوگیری از ورود به پیک بعدی کرونا طرحی را با نام بسیج واکسیناسیون در مناطق روستایی آغاز کرده است و بر اساس این طرح کارکنان مراکز بهداشت با مراجعه به منازل روستاییان، کارگاه‌ها و کارخانجات افرادی را که شرایط واکسیناسیون و تمایل به این کار دارند واکسینه می‌کنند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران پوشش واکسیناسیون اگر در هفته‌های گذشته تکمیل می‌شد و مردم نیز شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند این موج کرونایی به وجود نمی‌آمد.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و حدود ۸۲ درصد جامعه هدف دوز اول، ۷۷ درصد دوز دوم و ۴۱ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.