سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانسون: خواستار عقب نشینی پوتین از «لبه پرتگاه» هستیم

نخست وزیر انگلیس گمانه زنی‌ها درباره حمله روسیه به اوکراین را فاجعه‌ای مطلق توصیف کرد و خواستار جلوگیری از آن شد.

باشگاه خبرنگاران جوان – بوریس جانسون امروز (دوشنبه) پیش از گفت‌و‌گوی تلفنی با پوتین اعلام کرد به پوتین خواهد گفت که حمله به اوکراین «فاجعه مطلق» برای جهان و برای خود روسیه خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس در جریان بازدید از شهر «تیلبری» انگلیس گفت در تماس تلفنی آینده با پوتین به او خواهد گفت که «همه ما باید از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کنیم. فکر می‌کنم روسیه باید از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کند».

دفتر جانسون اعلام کرده است که در بحبوحه افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور روسیه با یکدیگر مکالمه تلفنی خواهند داشت. افزون بر این، سفیر روسیه در لندن نیز اعلام کرده که وزیر خارجه انگلیس هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس به تازگی اعلام کرده است که لندن قصد دارد جت‌های جنگنده، کشتی‌های جنگی و متخصصان خود را برای محافظت از متحدان خود در ناتو بفرستد. همچنین این کشور قصد دارد تعداد سربازان خود در استونی، کشور هم مرز با روسیه را دو برابر کند.

سفیر روسیه در لندن در این خصوص اعلام کرده است که روابط مسکو و لندن بر اساس تهدید قابل بهبود نیست.

روابط روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ و در جریان الحاق کریمه به روسیه همواره تنش‌آمیز بوده است. این تنش‌ها آبان ماه امسال در جریان ادعای رئیس جمهور اوکراین افزایش یافت. رئیس جمهور و همچنین وزیر دفاع اوکراین ادعا کرده اند روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده است و قصد حمله به خاک اوکراین را دارد.

روسیه این ادعا را رد کرده و اعلام کرده است در خصوص استقرار نیرو‌های خود در مرز‌های خود به کشور‌های دیگر پاسخگو نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.