سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی:

۴۴ درصد ماموریت‌های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مأموریت‌های اورژانس اجتماعی کودک‌آزاری با ۴۴ درصد، اقدام به خودکشی ۳۰ درصد و همسرآزاری ۱۲ درصد، بیشترین فراوانی مراجعات را داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - شهره شاهرودی گفت: در ۹ ماه اول امسال بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مأموریت توسط اورژانس اجتماعی عملیاتی شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۴ مأموریت انجام شده است.

در این بازه زمانی بیش از ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در مراکز مربوط به اورژانس اجتماعی پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۶۲۶ نفر به صورت سرپایی و ۴۸۰ نفر به شکل پذیرش در خوابگاه‌ها از خدمات مراکز مداخله در بحران بهزیستی استان استفاده کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته او در بخش پذیرش در مراکز مداخله در بحران در سطح استان، کودک آزاری با ۳۹ درصد، همسرآزاری با ۲۵ درصد، خودکشی با ۱۷ درصد و فرار از منزل با ۱۰ درصد، بیشترین فراوانی را دارا بوده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۸ خودرو ون و ۹ خودرو سواری در سطح ۲۰ شهرستان در این قسمت مشغول خدمت هستند و در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ نقطه‌ای از استان، از خدمات این بخش بی‌بهره نیست.

 اورژانس اجتماعی به منظور مداخله‌های فوری تخصصی و کاهش آسیب و تنش در بحران‌های فردی و خانوادگی، تأسیس شده است، زوجین متقاضی طلاق و دارای اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب‌دیده، کودکان خیابانی، همسران، سالمندان و کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و افرادی که افکار یا قصد خودکشی دارند، مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند از خدمات اوژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.