سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بدهی خودروسازان به قطعه ساز حق اعتراض به کیفیت را از آن‌ها گرفت!

نماینده مجلس گفت: خودروسازان در کاهش کیفیت خودرو مقصر هستند، چرا که بدهی قطعه سازان را پرداخت نکرده و نمی‌توانند توقع و اعتراضی به کیفیت قطعات داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان - رحیمی می گوید: قطعه سازان اکنون در حالت انحصاری فعالیت می‌کنند و باید در فعالیت هایشان بازنگری کنند چرا که با وجود مطالبات آن ها از خودروسازان توجهی به کیفیت نمی شود. برای ساخت خودرو با کیفیت، هم خودروساز و هم قطعه ساز باید پای کار باشد و در این زمینه باید منابع مصرف کننده را در نظر بگیرند.

در پی تصادف زنجیره‌ای ۵٠ خودرو در محور بهبهان، بحث کیفیت خودرو‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خودرو‌های داخلی را به ارابه مرگ تشبیه کرد و گفت: در حادثه بهبهان کیسه های هوای هیچ خودرویی باز نشد.

ماده ۴۷ قانون تربیت توسعه نظام استاندارد که اطمینان از حفظ و استمرار کیفیت بود، الزامات آن و تعهدات ناشی از آن را به گردن خودروساز انداخته است و خودروساز تمام مسئولیت‌های حقیقی، حقوقی و خسارت‌های وارده را متحمل می‌شود و خود را مجاب به پاسخگویی در قبال مصرف کننده می‌داند.

از این به بعد مصرف کننده طلبکار تعهدات استقرار سیستم کیفیت خودرو نسبت به خودروساز است و می‌تواند آن را مطالبه کند.

سازمان ملی استاندارد ۱۵ تعهد قانونی جدید خودرو را تعریف کرده است. برخی از بند‌های این قانون که فوری رخ خواهد داد شامل این است که، خودروساز مکلف شد جهت اخذ تاییدیه‌های تطابق و نوع گواهی بلافاصله اقدام و سازمان ملی استاندارد را در جریان قرار دهد؛ که مسئولیت این کار بر عهده مدیرعامل گروه خودروسازی قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۲۳:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
گفتیم دولت عوض شده و وزیر دولت جدید با برنامه حرف میزنن و قول میدن...ولی باز وزیر جدید هم اعتماد مردم رو به بازی گرفتن...وزیر صمت الان باید بروند در دفتر خودروسازی بس بنشینند و اینقدر پیگیری کنن تا خودروها به دست صاحبانش برسه تا حداقل تلاشی برای بازگشت اعتماد مردم انجام داده باشند
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
عذر بدتر از گناه
یعنی وجدان کاری هیچ؟
مغلطه
یعنی همه ی این قطعات کاملا جدید بوده و هیچ پولی به تولید کننده داده نشده؟
گران فروشی دولت
یعنی قسمت اعظم قیمت توی جیب دولت نمیره چه مستقیم و چه غیر مستقیم؟
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
خودروسازان در کاهش کیفیت خودرو مقصر هستند، چرا که بدهی قطعه سازان را پرداخت نکرده و نمی‌توانند توقع و اعتراضی به کیفیت قطعات داشته باشند
امید
۱۱:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
تاوان اختلاس و خیانت و جنگ زرگری آنها رو مردم با خون و دل خود میدهند.
منصور
۱۱:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بنظر من دلیل قطعه ساز محکمه پسنده // ولی نظر قوه قضاییه شرطه // قبول دارید ؟؟
منصور
۱۱:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
قطعه ساز به خودرو ساز گفته // از بس خوش چوسی کنار باد هم میشینی ؟؟// یعنی از بس خوب پول میدی به قطعات هم ایراد میگیری ؟؟
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
به همگی پیشنهاد میکنم مستند اختاپوس راجع به مافیای صنعت خودرو را حتما حتما ببینید
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
دولت و حکومت و خودرو ساز جیره خوار آن با انحصار و با رسانه های جیره خوار خود با خبر سازی و ملتهب کردن بازار و قیمت سازی جلو جلو جیب مردم را خالی میکنند و دائم ضرر میدهند و دولت از جیب مردم کمک شان میکند ولی پول قطعه ساز بموقع پرداخت نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
فکر نمکنید سهم حق خرید از تولید کننده برای مدیران وکارکنان افزایش صعودی داشته باشد
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
مگر می شود تاوان اختلاف مالی ۲ بخش را مردم با مال و جانشان بدهند؟ پس دولت و نظارت قضایی و بازرسی و استاندارد چکاره هستند؟ اگر طلب دارند میتوانند به آنها قطعه ندهند ، اما خراب کردن کیفیت کاملا غیر قانونی و جرم است و مجازات دارد.اما سکوت مسئولان نظارت ،همان ترک فعل مجرمانه است.بی نظارتی و چشم پوشی ها از قدرتمندان این بلا را بر سر کشور آورده است.