سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زردی کرونا بر پیکر خراسان شمالی

⁨ بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -  طاهر رستمی دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان ۷۴ درصد است.

رستمی گفت:  اما رقم اعلام شده در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان از سوی وزارت بهداشت ۵۰ درصد است که میانگین کشوری نیز تقریبا همین عدد را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او گفت: اگر روند افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان به همین شکل باشد شاهد تغییر رنگ در مناطق مختلف این استان طی هفته آینده خواهیم بود.

در حال حاضر همه شهرستان‌های خراسان شمالی در وضعیت زرد قرار دارند.

اگر تغییر رنگ صورت گیرد و تعداد بیماران نیز افزایش چشم گیری داشته باشد، محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود و این تفویض اختیار به استان‌ها داده شده است.

هنوز مورد مثبت ابتلا به اُمیکرون در خراسان شمالی مشاهده نشده است

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۹۴ هزار نفر از ساکنان خراسان شمالی دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که از این تعداد ۳۰ درصد نیز دز سوم واکسن را دریافت کرده اند که البته هنوز تعدادی نوبت تزریق دز سوم واکسن آن‌ها فرا نرسیده است.

برزگر گفت: از تعداد افرادی که نوبت تزریق دز سوم واکسن کرونای آن‌ها فرا رسیده، ۵۰ درصد اقدام به تزریق کرده اند و ۵۰ درصد نیز باقی مانده است.

 با توجه به فاصله زمانی ایجاد شده بین دز دوم و سوم، سطح ایمنی افراد نسبت به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و احتمال ابتلای آن‌ها به این بیماری وجود دارد.

از افرادی که موعد تزریق واکسن آن‌ها فرا رسیده درخواست می شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.