سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ابتلای کودکان در موج ششم کرونا افزایش یافته است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ابتلای کودکان زیر ۱۸ سال در موج ششم کرونا نسبت به موج های قبلی افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  محمد علی کیانی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد بیماران سرپایی ۱۰۰ درصد و تعداد بیماران بستری نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است و بسیاری از شهر‌های کشور نیز از وضعیت آبی به رنگ‌های زرد، نارنجی و یا قرمز تغییر یافته اند.

او گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده انتظار می‌رود، روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی چهار هفته و روند کاهشی آن نیز چهار هفته زمان ببرد.

سویه امیکرون که در موج ششم به سویه غالب تبدیل شده است قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و لازم است که عموم مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

به گفته کیانی بر اساس بررسی‌های انجام شده تعداد بیماران سرپایی و بستری در گروه سنی زیر ۱۸ سال در موج ششم کرونا نسبت به موج‌های قبلی افزایش یافته است؛ بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا آغاز شده است که با رضایت والدین نسبت به آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.