سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

عرضه نان با قیمت های مختلف، علت چیست؟

مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی گفت: با توجه به ۲ نرخی بودن قیمت آرد سهمیه ای، نرخ نان از نانوایی به نانوایی دیگر متفاوت است.

باشگاه خبرنگاران جوان - جلالی گفت: تامین آرد خبازی‌ها از فروش گندم یارانه نوع یک و نوع ۲ است که همین امر موجب شده تا قیمت نان از یک نانوایی به نانوایی دیگر متفاوت باشد.

به گفته او، گرچه پیشنهاداتی در خصوص تک نرخی شدن ارز مطرح شده است، اما فعلا سیاست دولت تثبیت قیمت‌هاست تا فشاری به مردم وارد نشود.

در حال حاضر تامین آرد خبازی‌ها از محل فروش گندم با ۲ نرخ ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان برحسب مجوزها صورت می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی گفت: تدابیری برای گندم مورد نیاز نانوایی‌ها در ایام‌تعطیلات نوروز اندیشیده شده تا مشکلی در تامین نان مردم به وجود نیاید. تعیین قیمت نان به کارگروه استان‌ها سپرده شده است تا براساس تشخیص خود و موقعیت زمانی و مکانی قیمت گذاری را انجام دهند که با این وجود بر مبنای مقتضیات استان ها ممکن است قیمت آرد و به طبع نان افزایش یابد، اما این افزایش در سطح ملی نیست.

طبق گفته مسئولان، تاخیر در حمل و نقل آرد و افزایش مصرف نان در سیستان و بلوچستان به خاطر مهاجران افغان از علل توقف چند روزه و مشکلات کمبود آرد در حوزه ایرانشهر بوده است که با تدابیر اندیشیده شده مشکلات مرتفع می شود.

 سیف مدیر عامل بازرگانی دولتی مشکل کمبود نان در برخی استان ها و افزایش قیمت نان را تکذیب کرد‌ه است. برخی کارشناسان گفتند که به دلیل ثبات قیمت آرد در سه سال گذشته این انگیزه در نانوا ایجاد شده که از محل فروش آرد می‌تواند در آمد بیشتری را کسب کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
افغان ها کل مملکت رو گرفتن دیگه بسه دیگه، چقدر مهاجر افغان قبول میکنید
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
بهتر است به مردم نان پختن در آپارتمان را یاد بدهیم و آرد ۴% در اختیارشان بگذاریم تا مسئله حل شود.
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
دولت مردان لطفا یارانه اراد نقدی به مردم بدهید جلو اینهمه رانت بگیرید اگر می فهمید و رانت خور نیستید
مرصاد
۱۶:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
ما بطور رسمی ؛ فقط دو نرخ آرد یارانه ای و نیمه یارانه ای داریم و لذا باید فقط دو نرخ نان داشته باشیم ، در حالیکه ؛ نانوایی ها ، خودمختار عمل کرده و هر کدام نان را به قیمت دلخواه خود میفروشند !به اتحادیه نانوایان هم امیدی نیست ! چون رئیس اتحادیه ، خود مالک چندین نانوایی است !!
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
علت اینکه هیچ نظارتی بر هیچی نیست
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
تا زمانی که دولت به آرد سوبسید بدهد همین آش است و همین کاسه یارانه آرد را بدهید مستقیم به خود مردم تا هم نان کیفیت پیدا کند هم قاچاق آرد کم میشه نانوایی باید شغلی آزاد بشه تا هرکسی که خواست نانوایی بزنداینجوری اونی که نان بی کیفیت تولید می‌کند از گردونه خارج می‌شود مافیای آرد هم تا حدودی جمع میشه
!!
۱۶:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
دوست عزیز ؛ در کشور ما ، آزادسازی کامل نرخها ، جواب نمیدهد ! چون در آن صورت ؛ بظاهر کاسبان خون آشام ، خون مردم را خواهند مکید !!