سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امرایی:

توسعه سبد تولیدات و صادرات اولویت صنعت پتروشیمی در فارس است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: رویکرد تولید در پتروشیمی شیراز برای امسال و سال آینده توسعه و تنوع بخشی به سبد تولیدات و تمرکز بر روی صادرات محصولات است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اعلام اینکه این شرکت عنوان صادر کننده نمونه استان فارس در سال ۱۴۰۰ را دریافت کرد، گفت: رویکرد تولید در این پتروشیمی برای امسال و سال آینده توسعه و تنوع بخشی به سبد تولیدات و تمرکز بر روی صادرات محصولات پتروشیمی است.

امین امرایی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی شیراز ضمن ارتقای قابل توجه شاخص ارزش صادرات به واسطه افزایش تولید و افزایش صادرات محصولات خود نسبت به سال‌های گذشته، توسعه سبد محصولات و صادرات محصولات جدید را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است، افزود: این فرایند دریچه‌ای به حضور پررنگ‌تر تولیدکنندگان کشورمان در بازار‌های جهانی فرا روی صنعتگران و تولید کنندگان محصولات پتروشیمی در سال مانع زدایی از تولید گشوده است.

او در ادامه به برخی شاخص‌های افزایش تولید و محصولات پتروشیمی در استان فارس اشاره کرد و گفت: پتروشیمی شیراز به عنوان نخستین شرکت تولید محصولات پتروشیمی در کشور در عرصه صادرات نیز پیشتاز است، برخی از محصولات این شرکت به صورت منحصر به فرد هم اکنون در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه، افزون بر مولفه افزایش قابل توجه شاخص ارزش صادرات نسبت به سال گذشته، شاخص‌های پرشماری نظیر موفقیت در برندینگ، تولید و فروش محصولات جدید، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات، تنوع در محصولات صادراتی، حفظ بازار‌های هدف در کنار گسترش بازار‌های جدید صادراتی و سرانجام دریافت گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی مرتبط نیز ارزیابی و سنجش می‌شود.

امرایی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت اسمی واحد‌های تولیدی این شرکت برابر با ۳میلیارد و ۲۸۴میلیون و ۷۲۰ تن در سال است، افزود: برای پشتیبانی واحد‌های تولیدی و نیز ارتقاء سطح مهارت‌های کارکنان و همچنین فراهم کردن محیطی ایمن، تسهیلات ویژه برای افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در استان فارس فراهم شده است.

به گفته وی، تلاش متخصصان خطوط تولید و کارکنان شرکت برای ارتقاء کیفی محیط کار منجر به اخذ گواهینامه‌های مدیریت تضمین کیفیت، مدیریت زیست محیطی و همچنین مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شده است. برای حفاظت و صیانت از محیط زیست، دفع پساب‌های صنعتی با به کارگیری اصول علمی و در حوضچه‌های تبخیری که خارج از شرکت قرار دارند انجام می‌شود و ایجاد ۱۴۵ هکتار فضای سبز در داخل و خارج شرکت نیز گامی دیگر برای ایجاد فضای سالم در شرکت و محیط زیست اطراف است.

امرایی گفت: در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات و قدردانی از صادرکنندگان نمونه فارس، که با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسئولان فارس و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، شرکت پتروشیمی شیراز هم همانند سال‌های گذشته به عنوان یکی از شرکت‌های موفق در صادرات، لوح تقدیر و تندیس برتر را دریافت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.