سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه های مرزی باید محل صدور کالاهای تولید داخل باشد

تحلیلگر مسائل سیاسی بر این باور است که هم بازارچه‌های مرزی و هم مناطق آزاد باید محل صدور کالا‌های تولید شده در داخل کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد پارسا نجفی گفت: بازارچه‌های مرزی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش مبادلات تجاری و بالابردن حجم تجارت بین هر کشور با کشور‌های همسایه است. در دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم از این روش می‌تواند به خوبی استفاده کند؛ کما اینکه در ماه‌های اخیر حجم تبادلات ایران با سایر کشور‌ها افزایش پیدا کرده است. بازارچه‌های مرزی به این دلیل که می‌تواند راه گذری برای صادرات محصولات تولید داخل کشور باشد، در بخش اقتصاد تولید محور یا اقتصاد زاینده در همه کشور‌های دنیا مورد توجه است.

نجفی بر این باور است که هم بازارچه‌های مرزی و هم مناطق آزاد باید محل صدور کالا‌های تولید شده در داخل کشور باشد اما به دلیل بی توجه به این مسئله شاهد رشد قاچاق و خروج کالا‌های با ارزش مانند سوخت ارزان قیمت و دارو و ... بودیم. بسیاری از کالا‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود در بسیاری از کشور‌های همسایه بازار مصرف خوبی دارد و تبادلات در بازارچه‌های مرزی می‌تواند از این منظر خوب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: ظرفیت‌های زیادی برای افزایش حجم و میزان تبادلات اقتصادی ایران و روسیه وجود دارد که با فعال‌سازی این ظرفیت‌های می‌توان حجم تبادلات اقتصادی را به چندین برابر افزایش داد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.