سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بار دیگر استفاده از نمای آلومینیومی حادثه‌ساز شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از آتش‌سوزی ۳ منزل مسکونی که دارای نمای آلومینومی بودند، به‌صورت هم زمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - رضا میرزایی گفت:  ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح امروز دهم بهمن‌ماه، طی تماس تلفنی با سامانه ١٢۵ این سازمان، از آتش‌سوزی ۳ منزل در یک مجتمع مسکونی واقع در بلوار ولی‌عصر حاجی‌آباد، در حاشیه شهر کرمان آگاه شدیم. 

او می گوید:  پس از اطلاع از این حادثه، بدون فوت وقت، ١۵ نفر از آتش‌نشان در قالب ۳ تیم عملیاتی، از ایستگاه‌های شماره ٢، ۶ و ٧  در محل حادثه حضور پیدا کردند و عملیات اطفای حریق را در دستور کار قرار دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان ضمن تخلیه مجتمع مسکونی و انجام عملیات اطفای حریق، از سرایت آتش به منازل همجوار در مجتمع مسکونی جلوگیری کردند.

به گفته او این آتش‌سوزی از طبقه دوم مجتمع مسکونی شروع شده و به تمام نمای مجتمع مسکونی که از جنس آلومینیوم بود، گسترش پیدا کرده بود.

میرزایی می گوید: با توجه به تعداد زیاد ساکنان این مجتمع و مجتمع‌های همجوار، این عملیات برای آتش‌نشانان از حساسیت بالایی برخوردار بود؛ بنابراین آتش‌نشانان به‌سرعت با شلنگ‌اندازی و آب‌رسانی به طبقات بالا، عملیات اطفای حریق را با موفقیت و در کم ترین‌زمان انجام دادند و از سرایت آتش به داخل مجتمع مسکونی و طعمه حریق شدن واحد‌های مسکونی دیگر جلوگیری کردند.

او گفت: استفاده از کامپوزیت و آلومینیوم بسیار خطرناک است؛ چراکه در زمان آتش‌سوزی به مانند بنزین جامد عمل می‌کنند؛ بنابراین از شهروندان تقاضا داریم از به‌کار بردن مواد غیراستاندارد از لحاظ ایمنی در ساختمان‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان همچنین گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و علت آن از سوی  کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

انتهای پیام / م 

برچسب ها: آتش سوزی ، اطفای حریق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
آلومینیوم آتیش میگیره ؟؟؟