سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ طرح متنوع بهزیستی در دهه فجر به بهره برداری می رسد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:۹ پروژه با اعتبار بیش‌ از ۱۳ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

در دهه فجر امسال ۴۷ واحد مسکونی که با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان احداث شده به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان قزوین تحویل داده می‌شود.

همچنین در این ایام یک شلتر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان تاکستان افتتاح خواهد شد که با این اقدام برای ۳ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته وارثی، در دهه فجر امسال خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف زیر ۱۴ سال در شهرستان محمدیه با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای ۴ نفر افتتاح می‌شود.

وارثی ادامه داد: مرکز نگهداری معلولین جسمی بالای ۱۸ سال شعبانی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری در شهرستان قزوین است که برای این امر ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده و با افتتاح این مرکز برای ۸ نفر شغل ایجاد می‌شود.

افتتاح کمپ کلبه آرامش در قزوین با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۶ نفر و همچنین بهره‌برداری از کمپ نفس نو در شهرستان البرز با هزینه ۲۷۰ میلیون تومان با ایجاد اشتغال برای ۶ نفر از دیگر طرح‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

وارثی در ادامه گفت: با هماهنگی صورت گرفته به مناسبت دهه فجر راه‌اندازی تیم سیار (شیفت شب) با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۳ نفر، افتتاح شیرخوارگاه مهر مینودری با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با ایجاد اشتغال برای ۲۱ نفر و افتتاح مراکز خوداشتغالی برتر جامعه هدف با اعتبار ۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۷ نفر انجام خواهد شد.

فضاسازی اداره، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، پیاده‌روی مسیر باراجین به سمت گلزار شهدای گمنام و برگزاری مراسم دعا در مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگر، برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم و حاشیه نشین، بازدید از آسایشگاه جانبازان، برگزاری مسابقه عکاسی، تقدیر از ۵ پرسنل فعال اداره، برگزاری جنگ شادی برای خانواده‌های همکاران بهزیستی و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز و مهدویت از دیگر برنامه‌هاست.

به مناسبت دهه فجر خدمات ژنتیک و مشاوره به صورت رایگان در مرکز دولتی نواب ارائه می‌شود همچنین اجرای طرح رصد شیوع معلولیت در شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

برای این ایام برنامه‌های متعدد و متنوعی تدارک دیده شده که برگزاری نمایشگاه کاردستی با مضمون انقلاب، استقرار تیم سیار اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه و آسیب خیز، تقدیر از مددجویان و فرزندان موفق مراکز و برگزاری مسابقه قرآن و حدیث از جمله آنهاست.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ایام دهه فجر نمایشگاه صنایع دستی معلولین استان دایر خواهد شد؛ همچنین از افراد معلول موفق تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.