سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار:

مالکان واحد‌های مسکونی بافت فرسوده همدان برای دریافت تسهیلات نوسازی اقدام کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: برای نوسازی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده و برای بازآفرینی شهری، تسهیلات مناسبی پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- ظاهر پورمجاهد در نشست اعضای کمیته استانی قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت:تسهیلات مناسبی برای بازسازی و نوسازی ۲ هزار و ۶۸۸ واحد مسکونی بافت فرسوده استان از ابتدای امسال تاکنون در نظر گرفته شده است که باید واحد‌های مسکونی ناکارآمد برای نوسازی اقدام کنند.

او گفت:این تسهیلات با مشارکت بانک مسکن و نرخ سود ۹ درصد به متقاضیان واحد‌های مسکونی بافت فرسوده واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه گفت: در حوزه کشاورزی استان  ۴۵ طرح با تسهیلاتی به میزان ۱۴۱ میلیارد تومان در دست اجرا است.

پورمجاهد گفت:از این تعداد، ۳۳ طرح گلخانه، هفت طرح دام و شیلات و پنج طرح صنایع تبدیلی تعریف شده که در حوزه توسعه گلخانه‌های استان، ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی گلخانه به مساحت ۱۸/۵ هکتار واگذار شده است.

او گفت: ۲۱ طرح پارک علم و فناوری استان هم برای دریافت تسهیلات به بانک تجارت معرفی شده و باید این بانک هرچه سریعتر نسبت به واگذاری تسهیلات اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ۱۱۱ طرح نیز در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان تعریف شده است و در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان، ۳۴ میلیارد تومان اعتبار تعیین و تاکنون ۲ طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان تعریف شده است.

پورمجاهد گفت: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی در کشور تعریف شده است که باید از این ظرفیت در استان همدان هم استفاده شود.

او گفت: در حوزه کشاورزی طرح‌هایی که مجوز تامین آب دارند تسهیلات حمایتی توسط بانک کشاورزی به آن‌ها واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مازاد بر سهم استان توسط بانک توسعه تعاون جذب شده است.

پورمجاهد گفت: بانک‌های عامل باید در واگذاری تسهیلات به طرح‌های معرفی شده نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.