سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش تفکیک پسماند به شهروندان آبادان

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آبادان از برگزاری طرح آموزشی تفکیک پسماند به عموم مردم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ صادق رشیدی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آبادان گفت: با توجه به اهمیت تفکیک زباله از مبدا و تاثیر آن بر کاهش زباله‌ها و هزینه‌های شهری، شهرداری آبادان در طرحی شرکتی سعی دارد تا با آموزش تفکیک زباله در ازای ۴۰ کیلو پسماند جمع آوری شده توسط هر شهروند یک نهال و در ازای ۷۰ کیلو نیز یک گلدان اهداء می‌کند.

او انجام تفکیک زباله از سوی شهروندان را نیازمند فرهنگ سازی دانست که باید در هر منطقه‌ای متناسب با فرهنگ، اقلیم و موقعیت جغرافیایی با دقت و حساسیت بیشتری اجرا شود.

رشیدی گفت: شهروندان آبادان می‌توانند از طریق شماره تماس ۰۹۳۷۱۹۰۹۲۵۵ آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام کنند.

به گفته این مسئول میزان تولید زباله روزانه در آبادان را ۱۷۰ تن است و آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا، زباله‌های تولیدی شهر آبادان را در روز به میانگین پایین‌تر از ۱۷۰ تن کاهش خواهد داد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری آبادان گفت: زباله طلای کثیف و تفکیک و بازیافت آن ثروت آفرین است از این رو تقویت صنایع تکمیلی و فرآوری پسماند‌های خشک در سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان برنامه ریزی شده است.

رشیدی از افراد دغدغه‌مند در این حوزه، فعالان فرهنگی و اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد، نهاد‌هایی که مسئولیت‌های اجتماعی دارند و صاحبان صنایع خواست تا به مسئولیت خود در برابر حوزه شهری عمل کنند تا این کار‌ها منجر به بهبود وضعیت شهر شود.

تفکیک زباله به معنی جداسازی زباله‌ها به دو گروه تر و خشک است.

انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.