سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رزمایش نظامی در اوکراین با استفاده از تسلیحات ارسالی ناتو

ارتش اوکراین برای آمادگی نیروهایش در مقابله با هر نوع تنش نظامی احتمالی با روسیه رزمایش چهار روزه برگزار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ارتش اوکراین به سبب بحران در منطقه دونباس، رزمایش‌های نظامی را روز شنبه آغاز کرده و این مانور‌ها چهار روز ادامه خواهد داشت و نیرو‌هایی از یگان‌های ویژه در زمینه استفاده از سامانه موشکی ضد زرهی انگلیس آموزش می‌بینند. این سامانه‌ها در میان کمک‌های اخیر وارد اوکراین شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این رزمایش در منطقه نزدیک به کی یف، پایتخت اوکراین و با نظارت مربیان نظامی انگلیسی برگزار شد که صرفا برای همین هدف وارد اوکراین شدند.

ارتش اوکراین چند هفته پیش موشک‌های آمریکایی ضد تانک جاولین را آزمود. این موشک‌ها در میان چهار محموله آمریکا به اوکراین، وارد کی یف شد. اوکراین از متحدان خود در کشور‌های بالتیک انتظار دارد که آن را به موشک‌های جاولین و استینگر برای هدف قرار دادن هواپیما‌ها مجهز کنند.

افسر نیرو‌های ذخیره ارتش اوکراین گفت: «ارتش برای هر نوع رویارویی آمادگی دارد. ما از زمان شوروی، تسلیحاتی داریم؛ اما آمریکا و انگلیس برای کمک به ما تلاش می‌کنند.»

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر بر رزمایش‌های خود در زمینه دفاعی تمرکز کرده بود و توانمندی‌های خود را برای مقابله با هر نوع عملیات هلی برن روسیه یا انتقال نیرو از طریق دریایی و زمینی آزمود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، چند روز پیش گفته بود که کشور‌های عضو این ائتلاف نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار داده و استقرار کشتی‌ها و جنگنده‌های خود را در اروپای شرقی در پاسخ به استقرار نظامی روزافزون روسیه در مرز اوکراین افزایش می‌دهند.

پیش از این نیز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود در مسأله پیشنهاد‌های روسیه، پاسخ مثبتی از سوی آمریکا داده نشده است و محتوای پاسخ آمریکا به پیشنهاد‌های مسکو به زودی منتشر خواهد شد. پاسخ آمریکا شامل مواضعی است که اجازه گفتگو‌های جدی را در زمینه مسائل ثانویه می‌دهد.

برخی از این نگرانی‌ها شامل گسترش نیرو‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های مسکو، استقرار سلاح‌های نظامی تهاجمی در مرز‌های اوکراین و نیز بازگرداندن قابلیت‌های نظامی و زیرساخت‌های ناتو به وضعیت قبل از هشدار می‌شود. آمریکا و برخی کشور‌های عضو ناتو اعلام کرده اند برخی خواسته‌های روسیه منطقی نیست، ولی همچنان در‌های گفتگو باز هستند.

با وجود آنکه روابط مسکو و کی‌یف از حدود ۶ سال پیش و با الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، رو به وخامت گذاشت، اما اکنون فضاسازی‌های غرب موجب تشدید تنش میان دو کشور و صف آرای اعضای ناتو در حمایت از اوکراین شده است و این در حالی است که مسکو بار‌ها اعلام کرده است قصد حمله به کی یف را ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.