سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب ۱۲ روز در زاینده‌رود جاری خواهد بود

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: سد زاینده رود ۱۲ بهمن بازگشایی خواهد شد و به مدت ۱۲ روز جاری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حسین وحیدا گفت: توافق نامه‌ای بین کشاورزان غرب و شرق اصفهان تنظیم شده که قرار است به امضای استاندار اصفهان و مدیر حوضه آبریز زاینده‌رود برسد و بر این اساس کشاورزان غرب فعلاً آبی دریافت نمی‌کنند و مختصر آبی که پشت سد موجود است برای کشت گندم در شرق اصفهان تخصیص یابد، کشاورزان غرب هم برای باغات خود در سال آینده آب دریافت خواهند کرد.

آب منطقه‌ای خزانه دار آب است که باید بر تخصیص آن نظارت کند، صنف کشاورزان هم بر روند تخصیص آب و رسیدن آن به شرق نظارت خواهد کرد البته هنوز ابزار لازم برای این کار در اختیار اعضای صنف قرار نگرفته است.

وحیدا می‌گوید لازم است دادستان‌های شهرستان‌ها در جریان روند نظارتی قرار گرفته و افرادی که امر نظارت را انجام می‌دهند بیمه شوند. تضمینی وجود ندارد که آب در بالادست برداشت نشود، آب منطقه‌ای باید بر این مسئله نظارت کند، نیروی انتظامی و دادستانی باید با صنف کشاورزان همکاری کنند؛ زیرا اگر نظارت و کنترلی وجود نداشته باشد حتماً در بالادست برداشت انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت:حجم مشخصی برای آبی که از سد رهاسازی می‌شود تعیین نشده است، اما بر اساس ذخیره فعلی سد ۵۷ میلیون متر مکعب آب در این روز‌ها حتماً رهاسازی خواهد شد. امید است برف‌ها در بالادست آب شده و بر ذخیره پشت سد افزوده شود تا آب بیشتری به شرق اصفهان برسد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.