انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
کافیه یکبار در این مسیر با قطار سفر کنید تا عظمت آنرا در یابید. بخصوص در منطقه کوهستانی مازندران و لرستان آن تعداد تونل و پلهای بلند که ساختنشان حدود 90 سال پیش شگفت انگیز بوده.
این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخستوزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت. همچنین در ۲۳ تیرماه ۱۳۲۴ بنابر پیشنهاد وزارت راه، پل ورسک به نام پل پیروزی نامیده شد.بعد انقلاب سالانه بیش از 600هزار کیلومتر راه اهن درست شده . در حالی که در زمان 53 سال حکومت ان دو ملعون حدود 2هزار کیلومتر اون هم به دستور انگلیس ساخته شد
فقط با مالیات یک قرانی بر هر من قند و شکر این پروژه انجام شد قند و شکری که هیچ وقت تا قاجار کالای ضروری ایرانیان نبود بلکه استعماگران انگلیس آنرا مانند سیگار برای جلوگیری از ورشکستگی صنایعشان وارد فرهنگ خوراکی مردم ما کرده بودند با گران کردن این یک قرانی بر هم من کالای انگلیسی خیلی از بازاریها و مذهبیون و علمای دینی کشور مان اعتراض و تحصن به پا کردند حتا با حکومت درگیر شدند معلوم نیست که الان تورم 80 درصد در سال داریم این حضرات کجا هستند
رضا شاه از بس که خائن بود در طی حدود 20 سال راه آهن سراسرس ایران ، دانشگاه تهران ، نیرو های سه گانه ارتش ، جاده چالوس ، بندر انزلی و .... را بنا کرد تا بیگانگان بتوانند به راحتی از کشور ما عبور کنند و منابع ما را به غارت ببرند .
چرا اصل قضیه را نمی نویسید و به این جوانان اطلاعات غلط می دهید؟ رضاخان این مسیر را برای انتقال سربازان انگلیسی از جنوب به شمال در جنگ جهانی ساخت تا بتوانند به سرعت نیروهایشان را بدون آن که از شهرهای مهم ایران بگذرند و مردم متوجه شوند به جبهه روسیه برسانند. لذا با پول ملت ایران برای انگلیسی ها راه آهنی را ساختند که از شهرهای اصلی و مهم کشور مثل شیراز و اصفهان و ...عبورش ندادند.
منصور
۱۱:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سازندگان اصلی راه اهن ایران المانها بودن // شرکت زیمنس و شرکت فیلیپ هولتسمان // ضمنا شروع ساخت ان 12 سال زودتر از جنگ جهانی بوده و ربطی به حمل و نقل متفقین نداشته
منصور
۱۱:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ناشناس تاریخ دان // اون موقع که راه اهن سراسری را ساختن // هیتلر هنوز گروهبان دوم هم نشده بوده // سرجوخه بوده