سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی:

شامگاه دوشنبه سامانه بارشی در استان همدان فعال می شود

 کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی فردا از جنوب غرب، به تدریج وارد استان می شود و از شامگاه دوشنبه با بارش برف فعال می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- «محمدحسن باقری شکیب» گفت: این سامانه از سمت جنوب  وارد استان می شود و در پی فعالیت آن، کمینه دمای هوا در استان بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد افزایش یافته که با خروج سامانه دوباره به کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می یابد.

او گفت: این سامانه بارشی، فعالیت خود را از شامگاه دوشنبه در بیشتر نقاط استان آغاز می کند و در روز سه شنبه به اوج خود می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان پیش بینی کرد در پی فعالیت این سامانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شود.

  باقری شکیب گفت: در پی خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می کند.

او گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

باقری شکیب گفت: نهاوند و اسدآباد با ۶  درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوای شهر همدان چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر نیز هشت درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.