سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت نگران کننده آمار کرونا در فارس/ آغاز واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله

افزایش آمار کرونا طی چند روز اخیر، هشداری است تا مردم بیش از پیش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: طی ۳ روز گذشته حدود نیمی از تست‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مثبت بوده است.

او گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۳ هزار نفر در استان به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

دکتر سید وحید حسینی گفت: در شرایط کنونی حضور مردم در مراکز پرتردد و شلوغ، مجموعه سلامت را نگران عواقب بحرانی‌تر شدن وضعیت سلامت جامعه می‌کند.

او با اشاره به ورود موج ششم کرونا به کشور و وضعیت نارنجی شیراز و ۳ شهرستان دیگر فارس، توجه جدی مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون به ویژه دُز سوم را یک ضرورت مهم خواند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام برنامه ریزی برای افزایش زمان فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و تعداد این مراکز در صورت تداوم این روند افزایشی، همچنین راه اندازی مراکز درمان سرپایی (OPAT) در بیمارستان‌های مرجع کرونا؛ از همه مسئولان دانشگاه خواست تا ضمن برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با موج جدید بیماری، این اقدامات در اولویت دستور کار قرار گیرد.

دکتر سید وحید حسینی با تاکید بر سرعت بالای انتشار اُمیکرون از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه حفظ فاصله فیزیکی خود با دیگران، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات پرهیز کرده و از ماسک به صورت مداوم استفاده کنند.

دکتر سید وحید حسینی گفت: از امروز واکسن کروناویروس برای افراد ۹ تا ۱۲ ساله در مراکز خدمات جامع سلامت مشخص شده، تزریق می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: تاکنون ۹۳ و ۶ دهم درصد از جمعیت هدف دُز یک، ۸۶ و نیم درصد دُز دوم و بیش از ۳۲ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

سید وحید حسینی با این هشدار که تداوم این روند و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به یک بحران منجر می‌شود، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا همانند گذشته، مجموعه سلامت را یاری کرده و با تشدید نظارت بر اماکن پرتردد و تجمعات، از وقوع هرگونه بحران پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تورا به خداتون مدرسها تعطیل کنین ما دیگه عمر خودمون کردیم بچها گناه دارن با شما هستم که بچهات خارجن ... غم نیست!
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
از یه طرف آمار بالا می ره از طرف دیگه محدودیت ها بر می دارن ، مدارس و دانشگاه ها هم حضوری می شه و ... خب مسئولان بزرگواری بکنید شما که می بینید آمار اومده پایین و شرای بهتر شده اقداماتی انجام بدین که آمار همین جور پایین بمونه. نه اینکه یه کاری کنید که بدتر بشه