سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای سومین مرحله دانه پاشی وحوش در خلخال

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: سومین مرحله از کار دانه پاشی برای پرندگان وحشی در سطح مناطق مختلف این شهرستان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -نعمت اله جوانمردی گفت: با توجه به بارش برف سنگین برف در روزهای گذشته، سومین مرحله دانه پاشی در زیست‌گاه های وحوش  با هدف تامین غذای پرندگان وحشی توسط محیط‌بانان خلخال در حال انجام است.

به گفته او تغذیه دستی به دلیل وجود شرایط تقریبا مناسب در دامنه‌های جنوبی و توانایی کل و بز و دیگر حیات وحش در استفاده از سرشاخه‌ها و علوفه زیر برف انجام نمی‌شود و دانه پاشی حیات وحش نیز مقطعی بوده و در شرایط اضطرار مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی و به صورت مقطعی انجام می‌شود.

جوانمردی گفت: با هدف تامین غذای مورد نیاز وحوش در شرایط سخت جوی ، زیستگاه‌ها و محل سکونت حیوانات وحشی ساکن در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان پیش از این  طی 2مرحله از ابتدای آغاز بارندگی‌های برف دانه‌پاشی شده است.

او می گوید: بارش برف سنگین و هوای بسیار سرد در  شهرستان خلخال موجب یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن زیستگاه‌های حیات وحش شده و حیوانات وحشی جهت  تامین آذوقه به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند و به همین دلیل امکان صدمه و آسیب به آنها نیز در شرایط سخت جوی افزایش می‌یابد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت : برودت هوا در روزهای اخیر و گرسنگی  حیوانات وحشی به علت کم بود غذا موجب نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه شهرها، روستاها و جاده شده و از ساکنان مناطق مختلف این شهرستان انتظار داریم در فصل سرما از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگان خودداری کرده و در صورت مشاهده حیوانات وحشی در حومه و مناطق شهری و روستایی موضوع را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی و یا  اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

او با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به حیونات گوشتخوار و درنده غذا داده شود، گفت: از مردم نیز درخواست می‌شود که از دست زدن به چنین کاری اجتناب کنند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.