سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی روسیه و تاجیکستان از موج تازه مهاجرت افغانستانی‌ها به دوشنبه

سفیر روسیه در دوشنبه تاجیکستان گفت: در صورت وخامت اوضاع در افغانستان، ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر از شهروند این کشور ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ به تاجیکستان بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ایگور لیاکین فرولوف گفت: سرویس های ویژه تاجیکستان و روسیه به طور مداوم برای شناسایی شبه نظامیان در میان مهاجرین از افغانستان تلاش می کنند.

به گفته او در صورت وخامت بیشتر اوضاع در افغانستان به دلیل بحران های عمیق اجتماعی-اقتصادی و بحران انسانی، ممکن است موج جدید از پناهجویان به تاجیکستان بیایند.

 در حال حاضر، مقامات تاجیکستان، همراه با شرکای بین المللی به رهبری دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در حال برنامه ریزی هستند. 

سفیر روسیه در دوشنبه تاجیکستان می گوید: در عین حال، امیدواریم که دوشنبه از هجوم گسترده جدید پناهجویان جلوگیری کند، این خود نیاز به هزینه مالی جدی، کار، پذیرش، بررسی و مسکن دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
افغانستان حق آبه ایران را نمی دهد آن وقت مثل مور و ملخ افغانی توی ایران ریخته وشغل و مسکن ایرانیها را اشغال کرده اند و تازه در اقدامی بشر دوستانه مسئولان ایرانی به این افراد شناسنامه ایرانی ها می دهند. ولی در مورد صاحبان واقعی ایران و ایرانیان اصیل هیچ کاری نمی کنند و اگر هم اعتراضی از طرف یک ایرانی نسبت به افغانستان و افغانی شروع بشود به شدت با آن مقابله می شود!!!!!!