سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکساندر لوکاشنکو:

اگر بلاروس یا روسیه هدف حمله قرار گیرند، جنگ امکان پذیر است

رئیس جمهور بلاروس گفت در صورتی که کشورش و یا روسیه مورد تعرض قرار گیرند، ممکن است جنگ صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد در صورتی که تجاوز مستقیم علیه روسیه و یا بلاروس صورت گیرد، امکان دارد جنگ صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، الکساندر لوکاشنکو امروز در یک سخنرانی خطاب به مردم و پارلمان گفت: آیا جنگ خواهد شد یا خیر؟ باید در جواب گفت بله، اما این امر تنها در دو صورت امکان پذیر است. اگر بلاروس ما دچار تجاوزی مستقیم شودف اگر جنگی تمام عیار علیه بلاروس ما آغاز شود، ما متحد می‌ایستیم.

او در ادامه افزود: دومین احتمال این است که جنگی در بگیرد و بلاروس در آن شرکت کند. این مسأله در صورتی است که متحد ما یعنی روسیه با حمله‌ای روبرو شود؛ این، در صورتی است که چنین تجاوزی علیه فدراسیون روسیه صورت پذیرد و این امر نیز بخاطر توافق‌ها میان دو کشور متحد است.

او در ادامه افزود در صورت وقوع یک حمله، صد‌ها هزار نظامی روس وارد بلاروس خواهند شد و در کنار بلاروسی‌ها به دفاع خواهند پرداخت.

وی گفت: من می‌خواهم پاسخی به غرب بدهم که خیلی برای آن‌ها مهم است: در مورد تجاوز به کشور ما، صد‌ها هزار سرباز روسیه وجود خواهند داشت که با صد‌ها هزار سرباز بلاروسی از این سرزمین مقدس محافظت خواهند کرد.

او همچنین گفت که بلاروس با قدرت در برابر هر خصومتی می‌ایستد.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با نمایندگان شماری از رسانه‌ها که در خصوص تبیین سیاست خارجی روسیه برگزار شده بود، گفت: روسیه به دنبال جنگ نیست؛ اما اجازه هم نمی‌دهد تا منافعش نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.