سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه:

مردم ایران آشنایی با فرهنگ اهل بیت را مدیون امامزادگان هستند

مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مردم ایران شیعه بودن و آشنایی با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت را مدیون امامزادگان (ع) هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - حجت‌الاسلام محمد نوروزپور امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت سلطان‌علی بن امام محمد باقر (ع) گفت: امامزادگان با هجرت به ایران با تبلیغ دین، ترویج آیین و شریعت نبوی، علوی، فاطمی و اسلام ناب محمدی (ص)، مردم را با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا کردند.

سلطان‌علی بن امام محمد باقر (ع) مفسر قرآن، محدث و راوی حدیث جزو عالمان دینی زمان خودشان بودند که پنجمین امام شیعیان حضرت محمد باقر (ع)، این امامزاده بزرگوار را به درخواست مردم کاشان برای تبلیغ دین و آشنایی مردم با فرهنگ و شریعت اسلام ناب محمدی (ص) به این خطه اعزام کردند.

او گفت: حضرت سلطان‌علی بن امام محمد باقر (ع) امام جمعه کاشان بودند و مردم را به امر دین ارشاد کردند.

آن حضرت مردم را با تفسیر قرآن، حدیث‌ها، شریعت نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا کردند و معارف حقه شیعه را نیز به آنان آموختند.

حجت‌الاسلام نوروزپور، خدمت به دستگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را بسیار با اهمیت و ارزشمند دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت فرمودند هرچه می‌توانید به این امامزادگان خدمت کنید، این بزرگوران در روز قیامت سفارش خادمان عصمت و طهارت را به جدشان حضرت علی (ع) می‌کنند.

حضرت سلطان علی‌ابن امام محمد باقر (ع) برادر حضرت امام جعفر صادق (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی فین کاشان از سوی پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت.

بر اساس برخی اسناد، شهادت فرزند حضرت امام محمد باقر (ع) در روز ۲۷ جمادی‌الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری همزمان با ماه مهر حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا در خطه اردهال رخ داده و از این رو آیین سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان هر سال در دومین جمعه مهرماه در مشهد اردهال محل شهادت این امامزاده بزرگوار برگزار می‌شود.


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.