سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای آمریکا درباره تلاش برای کاهش تنش‌ها در شرق اوکراین

کاخ سفید مدعی شد واشنگتن آماده حمایت از هر ابتکار بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها در شرق اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان - جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تنش‌ها درباره مناقشه اوکراین، مدعی شد: «ما آماده حمایت از هر ابتکار بین‌المللی برای کاهش تنش در شرق اوکراین هستیم. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود درباره تلاش‌های بازدارنده علیه روسیه و تعهد ما به حاکمیت اوکراین به صورت تلفنی گفت‌وگو خواهد کرد.»

طبق گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است: «ما ۳ محموله سلاح به اوکراین فرستاده‌ایم و تعداد بیشتری از این سلاح‌ها در راه است.»

پنتاگون همچنین مدعی شده است: «طی ۲۴ ساعت گذشته، شاهد افزایش بیشتر نیرو‌های رزمی روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین بوده‌ایم. روسیه در حال جمع آوری نیرو‌های دریایی خود در دریای مدیترانه، دریای سیاه و اقیانوس اطلس است. ما حرکت نیرو‌های خود را در اروپا برای حمایت از توانایی‌های متحدان ناتو رد نمی‌کنیم.»

روسیه بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین مبنی بر این‌که تجمع نیرو‌های این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین در تدارک حمله به کشور همسایه است را رد کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است در پرونده پیشنهاد‌های داده شده از سوی روسیه برای کاهش تنش‌ها، پاسخ مثبتی از سوی آمریکا داده نشده است.

والنتینا ماتفینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در سخنانی در شورای فدراسیون روسیه دولتهای غربی را به تلاش برای برهم زدن ثبات در کشور‌های همسایه روسیه متهم کرده است.

دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، از مذاکرات با روسیه در غالب نشست نرماندی استقبال کرد و دربیانیه‌ای تمایل اوکراین به ادامه مذاکرات در برلین برای ۲ هفته آینده و با حضور آلمان، فرانسه و روسیه را ابراز کرد.

هم‌زمان «لارس کلینگ بیل» یکی از رهبران حزب حاکم سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، خواستار بیان شفاف عواقب هرگونه اقدام از سوی روسیه شد و اعلام کرد که اروپا بدون روسیه نمی‌تواند در صلح باقی بماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.