سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی:

استان آماده توسعه همکاری با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان است

قناعت با سفر به مرز ماهیرود در نشستی با مولوی روحانی والی فراه افغانستان برای افزایش تعاملات تجاری رایزنی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - استاندار خراسان جنوبی امروز با سفر به مرز ماهیرود، در نشست مشترک با والی ولایت فراه افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ارزش‌های نظام و حفظ منافع ملی آماده توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کشور‌های دوست و همسایه به ویژه افغانستان است و به همین منظور برنامه‌ها و اقداماتی را به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی انجام داده است.

او گفت: راهبرد‌های ایران کمک به بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری افغانستان، تقویت شبکه‌های حمل و نقل و ترانزیت، حمایت از همکاری بخش خصوصی، همکاری در بخش آموزش نیروی انسانی متخصص و توسعه فناوری اطلاعات، توسعه ولایت‌های افغانستان در نزدیکی مرز ایران، امنیت در مرز‌های مشترک، مشارکت در طرح‌های آموزشی و بهداشتی و همکاری‌های علمی و فرهنگی است.

قناعت گفت: خراسان جنوبی آمادگی و درخواست فعال شدن و رونق همه بازارچه‌های مشترک مرزی استان با کشور افغانستان را دارد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی گفت: دفتر صدور روادید در مرز ماهیرود و مرکز ولایت فراه افغانستان به منظور تسهیل و تسریع در صدور ویزا و انجام امور تجار و سرمایه گذاران مورد انتظار است و راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند و کنسولگری ایران در استان فراه از دیگر خواسته‌ها و انتظارات است که به آسان سازی تجارت کمک می‌کند.

او گفت: استان برای برگزاری مستمر نشست‌های دو طرف در بیرجند، مرز ماهیرود و ولایت فراه به منظور بررسی راهکار‌های توسعه همکاری‌ها و برای افزایش ساعت کاری در مرز ماهیرود و ارائه خدمات و انجام امور تجاری در روز‌های تعطیل با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط دوطرف آمادگی کامل را دارد.

قناعت گفت: خراسان جنوبی آمادگی خود را جهت واردات کالا از افغانستان به ویژه مواد معدنی و اقلام کشاورزی با استقرار قرنطینه جهت کمک به برقراری توازن نسبی تجاری با ایران اعلام می‌کند و برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مرز ماهیرود و خراسان جنوبی به اتباع افغانستان و توسعه و تسهیل توریسم درمانی آمادگی کامل داریم.

استاندار خراسان جنوبی به لزوم فعال شدن اتاق مشترک ایران و افغانستان با محوریت استان و همچنین اتاق مشترک ولایت فراه اشاره کرد و گفت: استان برای احداث خط انتقال و تأمین برق مورد نیاز ولایت فراه و مناطق مرزی هم مرز با خراسان جنوبی و همچنین صادرات سوخت به افغانستان و تأمین بخشی از سوخت مورد نیاز ولایت فراه و ساکنان مناطق و روستا‌های مرزی افغانستان آماده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.