سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار خودرو منتظر طرح ساماندهی؛ چه افرادی می توانند خودرو وارد کنند؟

طرح ساماندهی صنعت خودرو با اصرار دوباره نمایندگان، برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس گفته است که کمیسیون صنایع بر نظر قبلی خود در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو اصرار کرده است.

شورای نگهبان هم اعلام کرده که درباره ماده ۴ این طرح مبنی بر آزاد شدن مشروط واردات خودرو ابهامی ندارد، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان به برخی بند‌های آن ایراداتی وارد کرده است.

میرسلیم می گوید: یکی از مشکلاتی که در خصوص واردات خودرو مطرح می شود، مشکل در تامین ارز آن است. اگر ارز را برای کالایی مانند خودرو اختصاص دهیم، از آنجایی که چون سود بالایی دارد و بسیاری علاقه به انجام این کار نیز دارند، باید منابع ارزی زیادی در اختیار آنها قرار دهیم.

چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو مخالف است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: مشکل اینجاست که اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت می گیرد و خودروهایی وارد نمی شود که مورد نیاز عامه مردم باشد. مشکل دیگر واردات خودرو اینجاست که این امر، مانع توسعه و رشد کیفیت محصولات داخلی می شود. از طرف دیگر هم تولید کنندگان به جای تولید به سمت واردات سوق پیدا می کنند. 

به گفته میرسیلم،  باید سرمایه گذاری را به سمت ارتقاء محصولات ایرانی ببریم و خودرو را رقابت پذیر کنیم، کیفیت را افزایش داده و حتی به اندازه ای رشد کند که بتوانیم تولیدات داخل را صادر کنیم. خودروسازان باید اینکار را انجام دهند و اگر تاکنون این اتفاق نیافتاده باید تلاش خود را بیشتر کنند.

بر اساس طرح ساماندهی صنعت خودرو که ۲۴ شهریور در مجلس به تصویب رسید، واردات خودرو برای جبران کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر در ازای صادرات خودرو یا قطعات آن آزاد شده است و حال به نظر می‌رسد مصوبه مجلس، در نگاه کلی، رفع انحصار از بازار خودرو را دنبال می‌کند.

در همین رابطه سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس، در صفحه شخصی خود در توئیتر و در رشته توییتی به ارائه توضیحاتی درباره مصوبه اخیر مجلس پیرامون واردات مدیریت شده خودرو پرداخت.

او نوشته است با اعطای مجوز واردات به ازای صادرات خودرو یا قطعات، مجلس اولین قدم برای رفع ⁧‫انحصار‬⁩ را برداشت؛ گرچه کافی نیست، اما گام مثبت کمیسیون صنایع، در جهت کنترل قیمت خودرو مؤثر است. با سیاست‌گذاری‌های درست، قیمت در بازار تعدیل می‌شود نه با تصمیمات خلق‌الساعه!

صادرات خودرو در قبال واردات آن؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در توئیت دیگری توضیح داد: طبق مصوبه اخیر، هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای ⁧‫صادرات خودرو‬⁩ و قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، خودرو وارد کند. وزارت صمت موظف است از واردات مجدد اقلامِ صادرشده، جلوگیری و دستورالعمل خدمات پس از فروش این خودرو‌های وارداتی را تعیین کند.

برای قطعه‌سازان خصوصی و سایر خودروسازانی که در چنبره سایپا و ایران‌خودرو گرفتار نشده‌اند، این بهترین فرصت است تا با صادرات محصولاتشان به کشور‌های گوناگون علی‌الخصوص همسایگان، بتوانند خودرو‌های مورد علاقه مردم را وارد کنند و ⁧‫رضایت مشتری‬⁩ را رقم بزنند.

20 دی حادثه بهبهان رامهرمز رخ داد و 59 خودرو با هم برخورد کردند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با توجه به تصادف زنجیره ای رخ داده در این محور به شدت از کیفیت ساخت خودروها انتقاد کرده و آن ها را به ارابه مرگ تشبیه کرد.

هادیانفر می گوید: در همین حادثه بهبهان ایربک هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می کنیم؟. دستگاه های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی شود؟

۱۵ تکلیف قانونی جدید برای خودروسازان!

پس از پایان ضرب‌الاجل استاندارد به خودروسازان در اول بهمن، این سازمان ۱۵ تکلیف قانونی جدید برای خودروسازان تعریف کرد و قرار شد خودرو‌هایی که بیش از دو ماه در پارکینگ خودروسازان ماندگاری دارند باید قبل از تحویل به مشتری مجدداً بازرسی کیفی شوند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید: متاسفانه کیفیت ساخت خودرو‌های ما مناسب نیست، رقابت هم نیست و در مقابل واردات هم نداریم، این مسائل باعث شده تولیدکنندگان خودرو خیلی دغدغه کیفیت نداشته باشند و به هر شکلی که می‌خواهند خودرو می‌سازند و به هر شکلی هم که می‌خواهند قیمت می‌گذارند.

براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد خودرو‌های سواری تولید آذر ماه، نزدیک به ۵۸ درصد خودرو‌های داخلی با سطح کیفی سه‌ستاره یعنی با کیفیت متوسط تولید شده‌اند. در ۳۱ مدل خودرو‌های تولیدی این ماه، سه خودرو حایز پنج ستاره، ۹ خودرو حایز چهار ستاره، یک خودرو حایز دو ستاره و الباقی (۱۸ مدل خودرو) حایز سه ستاره شده‌اند.

به این ترتیب اکثر خودرو‌های تولید داخل در سطح کیفی سه ستاره از پنج ستاره کیفی تولید شدند. در سطح قیمتی ۵، کوییک R (تولیدی پارس‌خودرو)، تیبا۲ (سایپا)، تیبا (سایپا- سیتروئن) و ساینا کاشان (سایپا- سیتروئن) در رده خودرو‌های با سطح کیفیت سه ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.

ده‌ها هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها و احضار و تفهیم اتهام مدیران خودروسازی‌ها در سازمان بازرسی به این دلیل و نظائر این‌ها در حالی ادامه دارد که با افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو‌ها در آذر ماه، خودروسازان وعده داده بودند که عرضه خودرو را با طرح‌های فروش هفتگی، افزایش خواهند داد، اما ظاهرا در صنعت خودرو، در همچنان به پاشنه قبلی می‌چرخد.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۰:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
یکی نیست ترمز آقای میرسلیم را بکشد آخه 50 سال است صنعت خودرو ایران نتوانسته با شرکتهایی مانند تویوتا هیوندا کیا فولکس واگن بنز و غیره رقابت کند بایستی خودرو در محدوده قیمت 14 تا 24 هزار دلار وارد کشور شود تا شرکت های داخلی با مهندسی معکوس بتوانند پی به علت عقب افتادگی از قافله صنعت دنیا پی ببرند
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
مشکل اینکه صنعت خودرو را همه تعیین میکنند اصلا چه ربطی به شورای نگهبان و مجمع تشخیص داره یا حتی نمایندگان صنعت خودرو باید مستقل باشه در امریکا مثلا ایلان ماسک تصمیم گیرنده شرکت خودروساز خودش هست تو ایران همه دخالت میکنند و نمیزارند نه قیمت پایین بیاد نه کیفیت بالا بره نه واردات بشه اگرم واردات باشه با قیمت ۱۰ برابری فروخته میشود واقعا نباید انقدر دخالت کنند
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
اخه کی این خودروهای اشغال ایرانی را میخره که هی میگویید صادرات خودرو در مقابل واردات خودرو شماها فقط ملت خودتان را ساده پیدا کردید چرا نمیخواهید بفهمید که تمام دنیا دارند مسغره اتان میکنند.
محمد
۲۱:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تا میرسلیم ها هس همین هست
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چون در صنعت خودرو رقابتی نیست و رانت و مافیا در آن است و مسلما واردات هم آقازاده ها انجام میدن که اونها هم دستشون تو دست خودرو ساز داخلیه پس هیچ
Bakhtiyari
۱۸:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
صادرات خودرو !!!!
پس کی این ها را غیر خود ما بیچاره ها میخره؟؟!!مگه آفریقایی‌ها!!!
حالا صادرات قطعات خودرو یه چیزی ولی انصافا صادرات خودرو رو بیخیال شید فعلا تو بازار داخل موندین نازنین ای باهوش!!!
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
احتمالا س امتیاز ور واردات خودرو به تفاهم نرسیدن
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام.واردات خودروهای معمولی با کیفیت بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم بدون خودرو ازاد باشد.
فرزند ایران
۱۸:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آفرین ،درود،این جمله را با طلا باید نوشت.
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خواب دیدید خیره، همین حالا در اروپا بخاطر شرایط کرونا یک خودروی صفر بخواهی باید حداقل یکسال منتظر باشی.... گذشت. اینها که حرف از واردات می‌زنند برا خودشون و بین خودشون کشمکش و سهم خواهی دارند واگر به توافق برسند خودروهای چینی و گس مانده سایر کشورها!!!!
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اروپا اینقدر ها هم ضعیف و بیچاره و با تکنولوژی پایین و دست بسته نیست عزیز
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اون که میگی منم خوندم برای خودروهای خاص است اول تحقیق کن بعد باور کن
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
در پاسخ به دو ناشناس
شما اول کامنت را بخوان و کمی تامل کن لطفا بعد نظر بده.، گفته شد کهٔبخاطر شرایط کرونآ، مشکل دارند، صحبتی از تکنولوژی نبود،
و دوست دوم. شما مطالعه کردی، بنده اینجا جوانیم را گذراندم که ای کاش..... و راجع به خودروهای خاص که گفتی، اینجاخاص و عام نداریم، با کارت پر پول وارد بشی اگر موجود باشه میخری، هیچ خودرویی خاص نیست مگر کلاسیک یا دست ساز باشه که خازج از صحبت ماست، البته کمی حرفتون درسته، خودروهای با تکنولوژی سنگین‌تر را باید بیشتر صبر کنید، در حالی که در گذشته نهایت یک هفته. یکی از دوستان 10 ماه ه هست که منتظر یک خودروی معمولی برای اینجاست اسکودا،
تجربه و دیده ها را بیان کردم و احتیاجی به تحقیق یا سفسته ندارم.
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
یک نفر جلوی واردات خودرو را گرفته است وسلام
اقای خا م ن ه ای
محمد.ن.ک
۱۶:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
مگه تاوان رای ندادن ملت به تو 79،521،785 ایرانی بدهند؟؟؟؟
چرا نمیذارین واردات خودرو آزاد بشه؟
40 ساله ایران خودرو و سایپا رو فرصت دادین چی شد؟کو پیشرفت|کو ایمنی؟کو امکانات؟
چرا نمیذارین واردات آزاد بشه تا رقابت ایجاد بشه و آمار سالی 30000 کشته به حداقل برسه؟؟؟؟
این 2 دیو خودروی کشور چی بهتون میدن که اینچنین همه جوره و همه روزه سنگشونو به سینه می زنید؟؟؟؟
نمی ترسید از آه و نفرین 79،521،785 ایرانی که به شما رای ندادن؟؟؟؟؟؟؟
مگه 290 نماینده ی مجلس ،نماینده ی 80،000،000 ایرانی نیستند برا ایجاد قانون؟؟چرا شما نمایندگان دلسوز ملت رو در ادامه تصمیماتشون نا امید می کنید؟؟؟؟
اگه مخالفت شما ادامه پیدا کند،همون بهتر که نمایندگان ملت استعفای دستجمعی بنویسن و برن به حوزه ی انتخابیه خود و زندگی عادیشونو ادامه بدن
و شما به جای همه تصمیم بگیرید....
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۸:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
درود،آفرین
حسان
۰۵:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
درود بر شما
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آقا زاده ها
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
نگو آقا زاده اقٱارج و قرب و اصالت داره، اینها چی
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
از کجا معلوم قطره چکانی به بازا سیاه و نمایندگی ها و قرعه کشی خودرو تزریق میکنید که امتیاز واردات خودرو را بگیرید وگرنه همین الان هم خدور به مصرف کننده واقعی نمیرسد ..هر کاری میکنید به جیب این ملت بدبخت نگاه نکنید این ملت ده تا وام میگیره
ایران خودرو
۱۵:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
برنده نشده اید امکان انصراف ندارید برای nامین بار
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
واردات خودرو رو کی انجام میده؟اینهم سوال داره!!مسئولین و آقازاده ها و تورچشمیها چکاره هستن؟ قوا و نهادها و ...یا همون تشخیص مصلحت مال مسیولین به اسمش روشه اینها چرا خودرو 8 یا 9هزار دلاری واسه 2021 یا 2022 وارد نمیکن چون به مافیای خودرو هست ضربه میزنه خودرویی که وارد باید شه با نرخهای بالاست تا قشرهای مرفح بتونن بخرن
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
یا تولید به مرز ده ملیون در سال باید برسد و یا واردات خودرو ون گزینه اول امکان ندارد حتما باید واردات خودرو انجام شود و هر که اینکار را نکند خایم به کشور و مردمش است.
یاحسین
۱۵:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
این همه نماینده مردم قانون واردات خودرو را تصویب کردند و شورای نگهبان تایید کرده بعد میرسلیم میاد تحت نام مجمع تشخیص و ارایه دلایل مسخره ، جلو اجرای قانون مصوب نمایندگان مردم را می گیرد. . تا زمانی که واردات آزاد نشود این ظلم مضاعف در خودرو سازی تمام نخواهد شد. همه مسوولین باید جوابگوی خونهای ریخته شده مردم در تصادفات جاده ای باشند
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
میشود گزارشی تهیه کنید که چرا قیمت تیبا و ساینا در عراق کمتر از 10 میلیون تومان میباشد؟ آیا هزینه این ارزان فروشی از جیب مردم ما تامین میشود؟ من خودم قیمت ذکر شده را خودم دیدم.
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کسانی که مخالف واردات خودروهستند منافع دارند خودرودر ایران خیلی گران وبی کیفیت است به جان ومال مردم بیش از این هسارت وارد نکنید واردات با تعرفه پایین انجام دهید خودروسازی چهل سال حمایت شده بدون اینکه پیشرفتی حاصل شود این حمایت را تمام کنید
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اگر دقت کنیم اینجا معلوم میشه خودروسازان به پشتوانه چه کسانی این سالها یکه تازی میکنن
هالو
۱۴:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
واردات خودرو راخصوصا برای طبقات پایین جامعه ازاد کنید خودروهای دست دوم باتعرفه صفر
م ا
۱۴:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
برای شما ماشین تشریفات برای بقیه مردم دنیا ماشین معمولی و دانشجویی حساب میشه
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دقت کنین مسئولین انگار با مردم لج بازی دارن یعنی چیزی که ۸۰ میلیون میگن درسته پنج نفر تو مجمع میگن نه برعکسه ، این از نگاه بالا به پایین و رانتی عده ای میاد
سعید
۱۳:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آره ملت باور میکنن که واردات مانع افزایش کیفیت داخلیه. شما سیاسیون خودتون رو به خریت زدید بخاطر منافع خودتون، گور پدر ما ملت بدبخت که گیر شما افتادیم
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ساماندهی از این بهتر که چند سال جلوتر جیب مردم را خالی کنی و هرچه دلشان خواست تحویل دهند و سالانه میلیارد ها تومان بدهی انباشته بیشتر شود و پول قطعه ساز ها را هرموقع دلشان خواست بدهند قیمت هم هرچه کم آوردند مجدد از مردم بگیرند و تمام فک و فامیل های خودرا به مدیریت بگمارند ساماندهی از این بهتر و مناسبتر مگه می شه مگه داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حق گو
۱۲:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ملت بیچاره کردین رهبر گرامی خواهش میکنیم فکری به حال ملت بکنین فقط شما میتونین مافیای خودرو را خاموش کنین
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دزد های از خدا بی خبر، خون مردم رو مثل زالو می مکید و خودت ن سوار ماشین های خارجی امن می شید
س ه
۱۵:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بهتره حرص نخوری، چون اگر قرار باشه خودرویی وارد بشه در ان حد و رنج قیمتی نیست 80درصد ملت توان خریدش را داشته باشند!!! اگر هم وارد بشه برای ژنهای...... همان پراید و ساینا و 405 و ......... اش کشک خاله مونه بخوریم و نخوریم...........
ایرانی
۱۲:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: مشکل اینجاست که اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت می گیرد و خودروهایی وارد نمی شود که مورد نیاز عامه مردم باشد...... این همه ماشین خارجی مال تشریفاته...؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
مسئولین محترم!
واقعا چه مرگتونه؟
شرم کنید حیا کنید
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا مسئولان همیشه خلاف نظر اکثريت ملت تصمیم می‌گیرند مثل میرسلیم ها ملت بدبین به نظام نکنید مگر نظر مجلس نظر اکثريت ملت ایران نسبت آیا مجلس در رأس امور است باید گفت به هيچ وجه تصمیم گیرنده امرعاص های زمان هستند که دارند بین ملت نظام سنگ پراکنی می کنند و می خواهند بین انقلاب ملت شکاف ایجاد کنند به این انحصارگری استعمارگری دو شرکت پایان دهید
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دو دسته کشور را نابود کردند، آدم‌های بیسواد و خرد با پستهای بزرگ و آدم‌های بزرگ و باسواد با منصب و پستهای کوچک، دقیقا نسخه خارجی‌ها برای این کشور، هر کشوری این بلا سرش بیاد باید فاتحه اون را خوند.
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا مجمع قبول نمیکند؟؟؟؟؟ شاید خودشونم شریکشون باشن یا از شیرینی سفارشی از طرف فرغون سازان بهره مند میشوند!!!
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تا امسال میرسلیم ها برای این مملکت تصمیم گیرنده هستند هر روزمان بدتر از دیروزمان خواهد شد مجلس در رأس امور نیست و هیچ کاره است شاید دکوراسیون باشد تعدادی افراد خاص دارند با بی عدالتی و بی شرافتی با کارهای نسنجیده بین نظام مردم بدبینی ایجاد می کنند و تا حدودی هم موفق بوده‌اند و متاسفانه هم کسی نیست جلوگیری کند از این همه بی عدالتی و شرافتیهایشان ظلم ستم این دو شرکت ارابه مرگ ساز گریبانگیر همه ایران شده بجز یک عدد خاص که‌ دارند مثل زالو خون ملت را می مکند
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
از ماست که بر ماست.
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
این می خواست رئیس جمهور شود!!!!!!!
واقعا جای تاسف است برای مملکت و مردم
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
رابطه خودروسازی با دولت مثل رابطه اسرائیل با امریکاست تو حالا بگو حق با مردم فلسطین هست .
hgfd
۱۱:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
قیمت 10 تا 15 عدد موبایل متوسط مساوی با یک خودرو حالا اینها مگر ارز بری ندارد که یک بار مصرف است اگر یگ خودرو خارجی با کیفیت وارد شود لایقل 30 سال دوام وکارکرد دارد همه چیز وارد میشود ارز بری نداردفقط خودرو مگر ارز خودرو رنگ دیگری دارد
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
موبایل و لب تاپ نیاز مردمه ، شرکتهای چینی که قرار بود مردم قیمت پایینتر از برند بخرن نه سه برابر ارز نمیبرن ؟ روزیم یدونه خودرو چینی بی نام نشان توسط دلالها معرفی میشه ، دلال چین هستند دیگه نیستن ؟
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
از سال ۸۰ تا ۹۷ که خودرو وارد میشد مجمع کجا بود نگران خودرو داخل نبود ؟ بس کنید این فیلم هارو با ادبیات مدرسه ای و شیک
امیر عباس
۱۱:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بعبارتی مجلس کاره ای نیست ... ؟؟!!!!!
.....
۱۲:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
وقتی مجلس کاره ای نباشه مردم هم مهم نیست
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره که قدرت تغییر رو دارید اما هیچ اقدامی برای رفع خلاصی مردم از دست این دو اختاپوس خودروسازی نمی کنید چند سال باید صبر کنیم و با جونمون بازی کنیم!!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت می گوید: مشکل اینجاست که اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت می گیرد و خودروهایی وارد نمی شود که مورد نیاز عامه مردم باشد. مشکل دیگر واردات خودرو اینجاست که این امر، مانع توسعه و رشد کیفیت محصولات داخلی می شود!!!
یعنی دستور العمل دادن برای واردات خودروهای مورد نیاز عموم کار خیلی سختیه! و در مورد مشکل دوم اگه واردات انجام نشه کیفیت محصولات داخلی رشد پیدا می کنه؟ یا اتفاقا برعکس چون واردات و رقابتی نیست، انگیزه ای هم برای رشد کیفیت محصولات داخلی وجود نداره!
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
واردات را با تعرفه صفر آزاد کنین، تا کی می خواین خون مردم رو تو شیشه کنین؟
حسین جوادی
۱۰:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
باعرض سلام. بنده تاجر ۴۰ساله این مملکتم بخدا قسم
اگر واردات ازاد بشه هم قیمت پایین میاد هم کیفیت خودروهای
داخلی بالا خواهد رفت انقدر مقامت نکنید فکر مردم هم باشید
بسه دیگه خیلی زیاد بردین.
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
به گفته میرسیلم، باید سرمایه گذاری را به سمت ارتقاء محصولات ایرانی ببریم و خودرو را رقابت پذیر کنیم، کیفیت را افزایش داده و حتی به اندازه ای رشد کند که بتوانیم تولیدات داخل را صادر کنیم.

!!!!!
خب حالا که هیچ کدوم از این شعارها را کسی نیست پیاده کنه پس چتونه واقعا؟؟؟
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بازار خودرو درست نمیشه چون مافیای خودرو و انحصار وجود داره
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
رابطه خودروسازی با دولت مثل رابطه اسرائیل با امریکاست تو حالا بگو حق با مردم فلسطین هست .