سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش ها جان تازه ای به سد ها بخشید/افزایش ۴ برابری حجم آب سد عباس آباد بانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به کم آبی شدید در شهر بانه پیش از فعالیت سامانه بارشی اخیر گفت: بعد از بارش‌های چند روز گذشته، حجم آب مخزن سد عباس آباد بانه از ۵۰۰ هزار مترمکعب به ۲.۱ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - آرش آریانژاد گفت: تا اواخر پاییز و به واسطه عدم پوشش برف در بالادست سد عباس آباد بانه و کاهش آب مخزن، برای تامین آب شرب این شهر دچار مشکل بودیم و تلاش ما این بود آب مورد نیاز شبانه روزی مردم را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان می گوید: اکنون و پس از بارش‌های خوب اخیر، در بالادست حوزه ۳۵ کیلومتری سد عباس‌آباد، پوشش برف به بیش از ۲ متر برف رسیده که کمک بسیار خوبی برای جبران کم آبی گذشته است.

او گفت: با توجه به وقوع سرما و یخبندان، حجم رواناب ناشی از ذوب برف بسیار کم بوده، اما از هفته آینده بیشتر خواهد شد و امیدواریم با توجه به برنامه ریزی انجام شده و پوشش برفی موجود، در سال آبی جاری و آینده دچار تنش شدید آب نباشیم.

آریانژاد با اشاره به وقوع خشکسالی در سال قبل و بی سابقه بودن آن در ۵۲ سال گذشته، می گوید: در حال حاضر پوشش برفی در حوزه وسیع بالادست ۱۸ سد استان ۱۰۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها پیش از سامانه اخیر اشاره داشت و گفت:در حال حاضر میزان بارندگی استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر بوده و پیش بینی می‌کنیم با ادامه بارش‌ها ۸۵ درصد مخازن سد‌های استان پر شود و برخی سد‌ها نیز سرریز شوند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سد ، کردستان ، حجم بارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.