سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده الحشد الشعبی:

با حضور الحشد الشعبی، داعش هیچ وقت تکرار نمی‌شود

فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار اعلام کرد تا زمانی که نیرو‌های الحشد الشعبی در عراق حضور دارند، داعش دوباره قدرت نخواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - قاسم مصلح با اشاره به حوادث اخیر زندانیان فراری از زندان الحسکه، گفت: «ورود زندانیان فراری به عراق آسان نیست و ما آمادگی‌های کافی برای ممانعت از ورود آن‌ها به عراق را داریم و از ورود تروریست‌ها جلوگیری می‌کنیم. هماهنگی‌های امنیتی بین نیرو‌های عراقی و سوری در این باره وجود دارد.»

فرمانده عملیات الانبار الحشد الشعبی  در مصاحبه با العهد با بیان اینکه همه طوایف و نیرو‌های امنیتی برای جلوگیری از تجربه تلخ سال ۲۰۱۴ آماده هستند، تاکید کرد که  تا زمانی که الحشد الشعبی در عراق حضور داشته باشد، صحنه داعش در عراق تکرار نخواهد شد. الحشد الشعبی امروز یک نیروی ایدئولوژیک قوی است که می‌تواند با سیستم اطلاعاتی خود وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

مصلح همچنین با اشاره به خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، اظهار کرد: نیرو‌های ائتلاف بین المللی بیش از یک بار نیرو‌های امنیتی را هدف قرار داده اند و پهپاد‌ها همیشه بر فراز واحد‌های نظامی الحشد الشعبی در القائم در حال پرواز هستند. تا زمانی که پرواز پهپاد‌های ما ممنوع باشد تسلط بر منطقه غربی میسر نمی‌شود.

او در انتها تاکید کرد که نیرو‌های مستشاری و اطلاعاتی آمریکا خطرناکتر از نیرو‌های نظامی آن در خاک عراق هستند.

پیش از این نیز خضیر المطرحی، فرمانده عملیات سازمان بسیج مردمی عراق «الحشد الشعبی» در غرب نینوا با اشاره به حمله تروریست‌های داعش به زندانی در الحسکه سوریه، تأکید کرده بود که عناصر باقی‌مانده داعش قادر به کنترل هیچ منطقه‌ای در نینوا نخواهند بود.

هفته گذشته درگیری‌های شدید بین ستیزه جویان گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (موسوم به قسد) که در پی حمله گسترده داعشی‌ها به یک زندان در سوریه آغاز شده بود، باعث فرار تعددی از زندانیان داعشی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.