سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب خاتون برای نخستین بار در مشهد رونمایی شد

کتاب خاتون در حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یعقوبعلی نظری گفت: اندیشه اینکه زنان باید در خانه بمانند باید کنار گذاشته شود، زیرا ارتباط زنان در حوزه اقتصاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار حائل ارزشمند است.

استاندار خراسان رضوی امروز در نشست با بانوان مشهدی به مناسبت هفته گرامیداشت زن و مقام مادر، گفت: فرصتی فراهم آمده تا حضور زنان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و درمانی به طور موثر و محسوس احساس کنیم.

نظری گفت: در موضوعات بقاع نسل حتی از دریچه مسائل امنیتی اگر ارتباط زنان را در جوامع بشری مشاهده کنیم رویکرد آن‌ها را میتوانیم بهتر درک کنیم و به شدت ما در برابر زنان وظیفه پاسداری داریم.

به گفته او حرکت و جوشش اصلی در جامعه زنان هستند که امید داریم این جوشش به انسجام فکری و شکلی در تمامی حوزه‌هایی که بانوان در آن نقش دارند برسد تا در  تشکل‌های بانوان شاهد رشد و تعامل ظرفیت های فردی آنها باشیم.

سیده طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: ما به دنبال افزایش ظرفیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه مدیریت زنان در استان هستیم که خوشبختانه سواد زنان نسبت به چند سال اخیر سه برابر شده و از ۳۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است.

رونمایی از کتاب خاتون 

علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های خراسان رضوی هم گفت: زنان بیشتر از آحاد دیگر جامعه کتاب می‌خوانند و موضوع کتابخوانی در قالب یک شعار باید توسط خود مادران و بانوان تبلیغ و ترویج شود.

او گفت: کتاب خاتون برای نخستین بار در کشور ویژه بانوان ارائه شده که شامل ارائه بسته‌های مطالعاتی است.

به گفته او مادران کتابخوان، کودکان کتابخوان را تربیت می‌کنند و یکی از راه‌های موثر در این مسیر سهولت دسترسی کودکان به کتاب در منازل و اماکن عمومی همچون کتابخانه‌های عمومی و استفاده از عوامل تشویقی برای کودکان است.

انتهای پیام//ا.د.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.