سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستمزد کارگران روز‌های پایانی سال اعلام می‌شود؟

با وجود اینکه قرار بود مزد کارگران دوشنبه ۴ بهمن تعیین شود، اعضای شورای کار به جمع بندی نهایی بر سر مبلغ آن نرسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سه جلسه‌ شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد، اما جمع بندی نهایی برای تصویب دستمزد جدید کارگران هنوز انجام نشده است.

حداقل حقوق کارگران در سال جاری ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان بوده است که با اضافه شدن مزایایی مانند بن کارگری ۶۰۰ هزار تومانی، حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی، حق اولاد ۲۶۵ هزار تومانی و پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد.

بر اساس آمار بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۴ میلیون نفر هستند که با احتساب خانواده آن‌ها و همچنین بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان به ۴۵ میلیون نفر می‌رسند و مزد ۱۴۰۱ بر زندگی نیمی از مردم کشور اثر خواهد داشت.

مزد کارگران  بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین می‌شود

شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیار‌های زیر تعیین کند:

۱ - حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.

۲ - حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین کند.

‌تبصره - کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید است.

نرخ تورم در دی ماه

بر اساس آمار‌های مرکز آمار ایران، اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در دی ماه ۱۴۰۰ به ۳.۶ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل  ۰.۲ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم کل کشور در دی ماه ۱۴۰۰ برابر ۴۲.۴ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۴۱.۶ درصد برای دهک نهم تا ۴۵.۲ درصد برای دهک‌های اول و دوم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۵۵.۷ درصد برای دهک دهم تا ۵۶.۵ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» بین ۳۳.۷ درصد برای دهک اول تا ۳۸.۴ درصد برای دهک دهم است.

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۳.۶ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۴ واحد درصد کاهش و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۱.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

مولفه‌های تاثیرگذار بر سبد معیشت به جمع‌بندی رسید

 رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: برای رسیدن به سبد معیشت نهایی تاثیر محاسبه‌ی درصد عامل‌های موثر وزنی نیاز به بحث بیشتری دارد و شنبه دو هفته آینده شورای عالی کار رسما به موضوع دستمزد ۱۴۰۱ ورود می‌کند. 

به گفته توفیقی کمیته دستمزد شورای عالی کار به جز خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بر روی سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر سبد معیشت به جمع‌بندی رسیده است.

عبدالملکی وزیر کار هم اعلام کرد که برای تعیین مزد سال جدید مطالعات داخلی، خارجی انجام شده و دانشمندان برای محاسبه مزد درگیر شده‌اند و کمیته دستمزد فقط محلی برای چانه‌زنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی نیست و با کار علمی به سمت حقوق و دستمزد عادلانه می‌رویم که هم به نفع کارگر باشد هم کارفرما تحت فشار قرار نگیرد. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
اینا تا کارگر و کارفرما خودشون با خودشون به توافق نرسن نرخ نمیذارن ولی به نظر من ساعتی 20 تومن بعلاوه هزینه رفت و آمد خوبه
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
نمی دونن چرا این دولت تو زاد و ولد خانواده ها دخالت میخاد بکنه اما تو مایحتاج و افزایش حقوق کارگران خودشو می‌کشه عقب
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کارگر افغانی روزی 700 هزار تومان بابت 8 ساعت کار بهش می دهند
یه معلم ایرانی ماهیانه 4 میلیون، مالیات هم کم می کنند
آدرس و مدارک خواستید بگویید براتون بفرستم،باز بگویید علم بهتر است یا ثروت
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
حتی ما کارمندان دولت هم برایمان 20 میلیون کمه بابا ما ویلا شاسی بلند میخوایم!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
حقوق باید متناسب با تورم اضافه بشه تو این دو سه سال همه چی ده برابر شده مسکن ماشین خوراک پوشاک اجاره خانه ها ... چند برابر شده خط فقط رسیده به دوازده میلیون، حقوق کارگر چند برابر شده ؟؟؟!!! یه برنج کیلویی هفتاد هزار تومن شده خود مسئولین میتونن با این همه گرانی و تورم با این حقوق زندگی کنن ؟؟؟!!! پول تو جیبی بچه هاشون هم نمیشه
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
با این همه گرونی و تورم و خط فقر ۱۲ میلیونی خود مسئولین میتونن با ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومن زندگی کنن یا فقط این نسخه رو برای زندگی ۴۵ میلیون نفر ایرانی می پیچن ؟؟؟!!!
کارگران زحمت کش ترین و مظلوم ترین قشر جامعه هستند
واقعا اینها همش ظلم و ناعدالتی هستش خودشون حقوق نجومی می گیرن و درآمد نجومی دارن اما در پرداخت دستمزد و حق و حقوق کارگران اینگونه اجحاف می کنند
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بیچاره کارگر هیچ کسی هم حمایتش نمیکنه‌فقط میخوان با کاهش دستمزدش وندادن حق حقوقش برای خودشون ثروت جمع کنند .پس طرح تبدیل وضعیت کارگران شرکتی وپیمانکاری چیشد همش الکیه
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تبدیل وضعیت کارگران شرکتی وپیمانکاری چیشد . همش الکی وسرکاری بود؟؟!
majid
۱۰:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کارفرما کجا تحت فشار هست والله به بهانه تحریم تمام جنساشونو رو 100 برابر کردن.بعدا اونا تحت فشار نباشن واقعا خنده داره.
بسکویت ساقه طلایی 500 تومنی شده 7500.شما آقایان باشگاه خبرنگاران از زمان شروع اوج قیمتها درصد این ساقه طلایی رو محاسبه کنید.
این کارفرمایان نتنها ضرر نمیکنن بلکه هر روز موج موج پول میره به حسابشون.تازه با این حقوقی که دارن به کارگر میدن خیلی براشون به صرفست.
خدا از هیچ کارفرمایی نگذره با این دولتها که دستشون با اونا تو یه کاسه هستش.
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
حسن روحانی قشر کارگر رو نابود کرد و رفت. چرا محاکمه نمیشه؟
اشکان
۰۹:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تورم واقعی در اصل بیشتر از 70 درصد بوده که میگید 42 درصد تازه همین 42 درصد خودتون رو هم قبول ندارید فقط 24 درصد افزایش حقوق دادید در واقع شما 18 درصد قدرت خرید نیمه از جمعیت مردم رو نصبت به افضاح سال گذشته بازهم کاهش دادید و هر سال این بازی رو به ضرر قشر کارگر انجام میدید
الان بیشتر گروههای کاری مملکت از کارگران زحمتکش گرفته تا تکنسین ها و مهندسان و کارشناسان مخصوصا در شرکتها و موسسات خصوصی دارند همین حداقل دستمزد وزارت کار رو میگیرند.
ای کاش همه مدیران و موسولان و افراد به اصطلاح نماینده اندازه ما حقوق و مزایا میگرفتند تا بفهمند مردم چطور دارند زندگی میکنند.
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
حق اولاد برای همه نیستۀالکی نگید 4 تومن حقوق
((((((((()))))))))
۰۸:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کارفرما تحت چه فشاری خواهد بود جنس تولیدی خودشو گرانتر میکند
این تورم هست که یک بار برای کارگر درسال تعیین میشود ولی برای گروه کارفرمایی روزانه تعیین می گردد
یک جنس هرروز یک نرخ جدید دارد
میلاد
۰۸:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برا نمایندگان کارگر...
هر چی میکشیم از بی عرضگی آقایون است
تهش میرن 1 تومان میرازن رو حقوق و تمام...والا با 4-5 میلیون نمیشه زندگی کرد...
اینها هیچکدوم شعور و درک از فقر کارگر ندارن...هرسال میگن اگه حقوق زیاد و مناسب بشه تورم میشه...حقوق کم میبندن ولی تورم هی میره بالا...
آقا کاز از یجا دیگه خرابه نندازین سر حقوق کارگر بیچاره...
عماد الدين پور أمجد
۰۰:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کاش حقوق کارگران افزایش پیدا کند که بتوانیم مثل مردم زندگی کنیم
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش این مسولین بی تدبیر قرارداد کارگری بودند تا بفهمند ما چی میکشیم
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
حسن روحانی باید محاکمه شود
فرهمند
۱۹:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
گرانییییییی
ایران
۱۹:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
باید به تمام کسانی که حقوق بگیر هستند از کارگرو کارمند ونماینده .به یک اندازه حقوق بگیرند تا اوضاع درست بشه
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خواهش میکنم آقای وزیر کار خودتان را در عمل به بی خیالی نزنید.آیا با این حقوق می توانی زندگی کنی؟لطفا فیش حقوقی یا رامنتشرکن؟تورم برای همه چیز درنظر گرفته میشودالاحقوق کارگر.
کارگر
۱۶:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اخر سال جلسه میذارن و میگن به نتیجه نرسیدیم مث سالهای قبل تا تیر ماه جلسه شون طول میکشه اخرش هم میگن حقوق سه میلیون تعیین شد اونم از مرداد ماه حساب میشه . 10 -11 میلیون حقوق ، زیرخط فقر حساب میشه . حقوق کارگر ببین چی حساب میشه
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
قیمت خانه ها حدود ۱ملیارد+اجارها برای یک خانه مناسب حدود۲۵۰ملیون+قیمت ماشین با امنیت۲۵۰ملیون+چند صد برابر گرانی مایحتاج زندگی=حقوق کارگر۴نیم ملیون ببخشید معذرت می خواهم از همه کارگران عزیز توهین به شعور شما نمی کنم ولی مسخره هست.درست اعلام شده خط فقر ۱۰الی ۱۲میلیون هست ولی یک حقیقت می گوید حقوقها باید از مرز ۱۵میلیون بگذرد تا یک کارگر حداقل در رفاه باشد.
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
مثل همیشه.المفلس فی امان الله
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
پیامبر اسلام دست کارگر رو بوسید.
ولی مسولین کاری کردند که هر روز یک کارگر مثل بنده راضی هستم ده تا سیلی بهم بزنند ولی شرمنده خوارک و پوشاک خانواد ه ام نشم
علی
۱۵:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
یا خدااااااا دانشمندان
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
همه دانشمندان دنیادرگیرشده آن برای تعیین حقوق کارگران ایران؟یعنی داخل ایران هیچکی نمیدونه2500چقدربهش اضافه بشه تابشه 10یا12میلیون که خط فقره!خدایا خودت برمارحم کن،خودت ماراازدست این وزیر ودانشمنداش نجات بده،آمین
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
با این حقوق ۸۰ درصد زیر خط فقری که شما دارید به کارگرها میدید
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اونایی که درس خوندن و شاغل شدن پشت میز میشینن و کار راحت تری گیرشون میاد ولی کارگر بدبختی که ۱۲ تا کلاس درس خونده و چهار
کلاس پایینتر از اون شاغلهای مرفه هستند باید حداقل ۸ ساعت سرپا وایسه کار کنه بدون ثانیه ای نشستن و کارهای سخت بدنی انجام بده و حقوقشون اصلا نباید با حقوق اونایی که چهار کلاس بیشتر درس خوندن تفاوتی داشته باشه تازه خیلی از کارگرها هم مدرک های لیسانس و بالاتر دارند و دارن کارگری می کنند الان دارید به هر کارمندی ۸ میلیون میدید و سال آینده هم بیشترش می کنید تا به کارگرهای بدبخت میرسه میخاید همون حقوق زیر خط فقرم ندید حقوق ۷۰ درصد زیر خط فقط هم برای کارگرها زیاده واقعا شر آوره
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
هم تنبلی کردی و درس نخوندی و هم انتظار حقوق بیشتر داری ؟
ایرانی
۲۳:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
در پاسخ به دوستمون من هم تنبلی نکردم و هم درس خوندم و هم دانشگاهم خوب خوندم ولی با افتخار کارگرم و کارمو درست انجام میدم ولی با همه همکاران عزیز و محترم همدردم.
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
در پاسخ به ایرانی عزیز اینکه همه باید حقوق یکسانی برای همه کارها بگبرند تفکر کمونیستی است و باعث درجا زدن جامعه می شود
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اونایی که درس خوندن و شاغل شدن پشت میز میشینن و کار راحت تری گیرشون میاد ولی کارگر بدبختی که ۱۲ تا کلاس درس خونده و چهار
کلاس پایینتر از اون شاغلهای مرفه هستند باید حداقل ۸ ساعت سرپا وایسه کار کنه بدون ثانیه ای نشستن و کارهای سخت بدنی انجام بده و حقوقشون اصلا نباید با حقوق اونایی که چهار کلاس بیشتر درس خوندن تفاوتی داشته باشه تازه خیلی از کارگرها هم مدرک های لیسانس و بالاتر دارند و دارن کارگری می کنند الان دارید به هر کارمندی ۸ میلیون میدید و سال آینده هم بیشترش می کنید تا به کارگرهای بدبخت میرسه میخاید همون حقوق زیر خط فقرم ندید حقوق ۷۰ درصد زیر خط فقط هم برای کارگرها زیاده واقعا شر آوره
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اونایی که درس خوندن و شاغل شدن پشت میز میشینن و کار راحت تری گیرشون میاد ولی کارگر بدبختی که ۱۲ تا کلاس درس خونده و چهار
کلاس پایینتر از اون شاغلهای مرفه هستند باید حداقل ۸ ساعت سرپا وایسه کار کنه بدون ثانیه ای نشستن و کارهای سخت بدنی انجام بده و حقوقشون اصلا نباید با حقوق اونایی که چهار کلاس بیشتر درس خوندن تفاوتی داشته باشه تازه خیلی از کارگرها هم مدرک های لیسانس و بالاتر دارند و دارن کارگری می کنند
صادق اسماعیلی
۱۴:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
با این حقوق که میخوای بدین به کارگر خودتان یه تا حساب کنین با این پول کم مردم چه جور زندگی کنن
حمید
۱۳:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
چرا به کارگران حق عائله مندی تعلق نمیگیرد؟!
مگه سیاست شما تشویق به ازدواج و فرزند آوری نیست؟
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
مگه کارگران هم نماینده دارن که از حق کارگردفاع کنه هرسال چندین جلسه برگزار میکنن اخرشم به نتیجه نمیر سن.هزینه این جلسات رو بین کارگران تقسیم کنن شاید از حقوقی که به توافق میرسن بیشتر به کارگر برسه،
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خط فقر را ده دوازده میلیون اعلام میکنید بعد برای حقوق پنج شش میلیونی مالیات وضع میکنید خودتون با خودتون چند چندین
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
همین موقع تعیین دستمزد کارگر بیچاره تورم تک رقمی میشه دلار میات پایین همه چی میگن عالیه ولی بعدش باید تا سال بعد همین موقع چیزای دیگه غیر این رو شاهد باشیم
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
همیه نه
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
پس چرا قیمتها روزانه بالا میره؟
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اقا فدای سرتون کارگرا ۲تومن میگیرن مهم نیس ما مقاومت میکنیم شما ایفون ۱۴ بخرین
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
گوشی امریکایی ایفون برای کم‌هوش‌هاست
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
فکر ماها باشین که داریم بیمه اختیاری پرداخت می‌کنیم اگر با این وضعیت باشه دیگه برام مقدور نیست بیمه پرداخت کنم با همون ده سال سابقه بازنشسته میشم
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بیچاره کارگر هیچ کسی هم حمایتش نمیکنه‌فقط میخوان با کاهش دستمزدش وندادن حق حقوقش برای خودشون ثروت جمع کنند .پس طرح تبدیل وضعیت کارگران شرکتی وپیمانکاری چیشد همش الکیه
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
کارفرماها در سال چندین بار قیمت کالاها رو با ترفندهای زیاد افزایش میدن، ولی برای سالی یکبار افزایش حقوق کارگر ، اینقدر گریه و زاری می کنند که کمترین میزان رو افزایش بدن و متاسفانه دولت ها هم همیشه طرفدار کارفرماها بودند.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
برای کارمندان تو یه جلسه تصویب میشه ولی برای قشر کارگر مثل پارسال آخرسال یه مبلغی تصویب میشه بعدش سال جدید همون هم کم میکنن.کدوم ارگان دولتی داره کمتر از ۸ملیون میده که کارگر باید ۲۵ملیون باسه
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
برای کارمندان تو یه جلسه تصویب میشه ولی برای قشر کارگر مثل پارسال آخرسال یه مبلغی تصویب میشه بعدش سال جدید همون هم کم میکنن.کدوم ارگان دولتی داره کمتر از ۸ملیون میده که کارگر باید ۲۵ملیون باسه
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
برای کارمندان تو یه جلسه تصویب میشه ولی برای قشر کارگر مثل پارسال آخرسال یه مبلغی تصویب میشه بعدش سال جدید همون هم کم میکنن.کدوم ارگان دولتی داره کمتر از ۸ملیون میده که کارگر باید ۲۵ملیون باسه
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
برای کارمندان تو یه جلسه تصویب میشه ولی برای قشر کارگر مثل پارسال آخرسال یه مبلغی تصویب میشه بعدش سال جدید همون هم کم میکنن.کدوم ارگان دولتی داره کمتر از ۸ملیون میده که کارگر باید ۲۵ملیون باسه
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
برای کارمندان تو یه جلسه تصویب میشه ولی برای قشر کارگر مثل پارسال آخرسال یه مبلغی تصویب میشه بعدش سال جدید همون هم کم میکنن.کدوم ارگان دولتی داره کمتر از ۸ملیون میده که کارگر باید ۲۵ملیون باسه
عمار
۱۲:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي (25) وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي (26) وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي (27) يَفْقَهُوا قَوْلِ .
سلام علیکم . برای تعیین و تایید حقوق دستمزد مدیران و مسئولان و نجومی بگیران که همگی شغلهای پایدار و درآمدهای خوب و مزایای خوب دارند دانشمندان درگیر نمی شوند فقط پای اقشار بینوایان تهی دستان زیر زیر زیر خط فقر مانند کارگران که می رسد دانشمندان با هم درگیر می شوند !!!! بیکارها بینوایان هم که از روز اول توی این مملکت جزو آدمیزادها حساب نمی شدند چه مردانشان چه زنانشان تنها اونهاییشون که بیمه براشون رد می شده یه مدت پس از هفت خان رستم رو که رد می کردند اندکی حقوق برای یه مدت زمان اندکی بهشون می پرداختند مابقی بیکاران که اصلا جزو مردم ایران محسوب نمی شدند کاشکی انقدر که دم از حقوق بشر عادلانه اسلام ناب محمدی ص می زنیت با این همه بی عدالتی و تبعیضگریهاتون هر وقت بیکارانی که بیمه کارکرد نداررند و بینوایانی که به سن بازنشستگی رسیدند بیمه کار کرد نداشتند و یا کم داشتند در این مملکت حقوق و مزایای کافی بهشون می دادیت و از کار افتادگانشون رو هم با حقوق خوب مستمری بگیر می کردیت و دیگر کودک کار و کارتون خواب قبر خواب نداشتیم نجومی بگیر نداشتیم شغل پایدار دولتی با حقوق مزایای خوب به همه ایرانیان نیازمند می دادیت بعد می آمدیت از حقوق بشر انسانی اسلامی عادلانه بدون تبعیضگریهای مختلف در تمدن سازی جدید برای ملت داخلی و جهان خارجی ادعا می کردیت و صحبت می کردیت شما هنوز نمی توانید حقوق حیوانات را رعایت کنید حیوانات در زستان سرد گرسنه ماندند و در بیابانهای سرد منجمد شدند جوجه مرغها رو معدوم کردیت برای اینکه مرغ را گرانش کنید سگهای ولگرد را معدوم کردید بجای اینکه به محیط زیست وحشی خودشان انتقالشان دهید و یا صادرشان کنید به کشورهایی که نیازمندشان هستند اونوقت دم از حقوق بشر می زنید بشر اشرف مخلوقات است نه پستتر مخلوقات که باید به علت عدم مدیریت لایق و شایسته خردمند بصیر عادل و عدم عدالت عادلانه تقسیم ثروتها و منابع و پتانسیلهای ملی ملت بدون تبعیضگریهای مختلف جناحی و سیاسی باید همه ایرانیان بهره مند می بودند از همه داشته های عدالت اجتماعیشان ، در کشورهای اروپایی از نظر بعضیها که خودشان را علامه دهر می دانند و اروپایان رو ملعون کافرند ضد حقوق بشر می دانند بروید تحقیق کنید وقتی یه نفر پناهند را جذب می کنند با هر سنی و با هر جنسیتی تمامی امکانات رفاهی را تحت اختیارش قرار می دهند بهش حقوق مزایای ماهیانه خوب می دهند که این فرد نه براشون سربازی رفته نه بیمه کار کرد داشته نه خدماتی به ملت اروپا ارائه کرده ولی روی حساب حقوق بشر و حس انسان دوستی همه نیازمندیهاشو طبق قوانین حقوق بشرانشون برطرف می کنند و آمار جرم جنایتشان هم بسیار پایین می آید برای امنیت داخلیشونم خوب است حالا شما حسابشو بکنید وقتی برای یه فرد پناهجویشان سنگ تمام می گذارند و برای رفاه و امنیتش تلاش می کنند پس از پناهندگیش که جذبش کردند ببینید برای مردم بومی شهروندانشان چه خدمات ویژه ایی را فراهم کرده اند که از صفر تا صدشان در رفاه و امنیت و آسایش و دارندگی باشند یعنی هر فردی که در اروپا متولد می شود دارای حقوق و مزایا می باشد و احدیشون رو پیدا نمی کنی بگوید پول برای خرجی یک ما هم از هر لحاظ ندارم نه تنها به معیشتشان می رسند به همه اموراتشان پول نقد به حسابشان واریز می کنند سید جمال الدین اسدآبادی چندین قرن قبل برای ترویج دین اسلام به اروپا رفت و پس از چندی که به ایران برگشت گفت در اروپا دین اسلام ندارند ولی قوانین حقوق بشرانه اسلامی دارند آیا شما در مملکت ایران اسلامی عزیزمان که انقدر ادعای حقوق بشر و عدل عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف را دارید آیا یکی از موارد حقوق بشر اروپایان از نظر شما ملعونین کافر را برای بینوایان بیکاران ایرانی تامین و تایید و تاکید کرده اید و دنبال کرده و پرداخت کرده اید خب مشخصه که نکرده اید اگر نه این همه بدبخت بیچاره بینوا در جامعه نداشتیم این همه جرم جنایت در جامعه نداشتیم این همه زندانی نداشتیم باید ایران اسلامی خودش را به استانداردهای حقوق بشری انسانی اروپایان از لحاظ حقوق بشری برساند بعد به استاندارد والای عزتمندانه حقوق بشرانه اسلامی اسلام ناب محمدی ص که از استاندارد حقوق بشرانه بالاتر است دست یابید شما هنوز تا عدل حقوق بشرانه انسانی اسلامی اسلام ناب محمدی ص بسیار بسیار بسیار فاصله دارید و باید مجدانه در این راستا تلاش و کوشش کنید و گامهای بلندی بردارید تا جبران این همه عقب افتادگی در عدالت اجتماعی را جبران کنید اگر نه حق الناس گریبانتان افتاده و خواهد افتاد و باید جوابگوی حق الناسهای ملت ایران اسلامی عزیزمان باشید افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
علی
۱۹:۳۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
عزیزه من تمام فرمایشات شمامتین وصحیح وبجابودومن ازشما تشکرمیکنم ولی میخواستم این راعرض کنم که تمام فرمایشات شمارامسئولین بهترازمن وشمامیدانندولی این رابهترمیدانند که من وشمای کارگربایددراین فقروفلاکت زندگی کنیم تایکسری سوداگران بی انصاف وبی وجدان راحتتروآسوده تربتوانندماراچپاول کنندپس درنتیجه تاکارگرهست فقرنیزهست درغیراین صورت مفت خوران وجیره بگیران چه بایدمیکردندواین ادامه داردتاظهوردولت حق اگرکسی مانده باشدکه این مطلب راباور داشته باشدالهم عجل ولیک الفرج
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
نویسنده خوبی هستی خیلی با حوصله خخخخخخخخخخ نیفتاد
مهدی
۱۱:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
از ما کارگرها بدبخت تر هم هست تو جمهوری اسلامی؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
مزد کارگر را درس بدید ان دنیا جواب باید پس بدید کارگر شده مثل برده افریقایی یک کارگر باید حداقل تو این شرایط تورم و گرونی حداقل باید ۱۰ میلیون بگیره مشاغل سخت باید حقوقهای بالا بگیرند همش باید نظارت باشه اگه فقط میخواهید تولید بچرخه و حق کارگر را ندید مطمن باشید کارگر هم رغبت به کار نمیکنه اولویت این هست کارگر بتونه کار بکنه بسیاری از رشوه گیری ها و فساد به خاطر مزد کم کارگر و کارمند هست یا تورم را کنترل کنید قیمتها بیاد پایین ارزش پول کشور را ببرید بالا نرخ ارز را بیارید پایین دست خودتون هست دولت و بانک مرکزی نرخ ارز را تعیین میکنند پس همه بر میگرده به دولت و مسولان
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه صاحبان صنایع پول واسه خودرو و خونه میلیاردی دارن و ملک در کشورهای خارجی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف ولی پول واسه نیروی زحمت کش خودشون ندارن
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اقای عبدالملکی اگه حقوق کارگر ۳ برابر هم بشه هیچ فشاری روی کارفرما نمیاد مگه کارگر حقوقش چنده
جدا از این موضوع از اول سال تا الان همچی چندبرابر گران شده
یعنی کارفرما محصول نهایی رو گرون تر کرده
نتیجه میگیریم آن که هیچ فشاری روی کارفرما نمیاد
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
برادر ساده من. حقوق رو 3 برابر کنن حاصلش می شه این: کارفرما تعداد نیروهاش رو نصف می کنه و جنابعالی احتمالا خانه نشین و بیکار خواهید شد. علاوه بر این کارفرما قیمت کالای تولیدی رو حداقل 2 برابر می کنه که شما که حالا بیکار هم شدین و خانه نشین باید کالا رو با 2 برابر قیمت قبل بخرین. واسه همین هست که افزایش حقوق کارگران به سادگی کارمندان نیست عزیز دل. چون 90% کارفرما های کارگری متعلق به بخش خصوصی هستند.
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
طرح تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری وشرکتی چیشد .
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
واقعا خجالت داره، که نوشتید دانشمندان در حال بررسی هستند، یک دیوانه هم می داند که چه بدبختی کارگر می کشد، اگر خط زیر فقر زیر 12000000 زیر داوزدو میلیون است ، بس شما بادست خودتان دارید مردم را می‌کشید، نظر من اینه با حقوق کارگر یک یا چند نماینده چند ماهی آزمایشی کار کنند وزندگی کنند بعد حقوق تعیین کنند
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خجالت بکشین توروقرآن
مگه چقدر میخواین به کارگر بدبخت حقوق بدین که اینقدر ادا درمیارین
امسال همه چی رفت بالا
الا دستمزد کارگر
قانون کار یه دستمزدی هرساله مشخصه میکنه برای کارگر
بعدش شرکت های خصوصی از اون پایین تر به کارگر میدن.
هیشگی هم نیست که بهش بگیم
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خجالت بکشین توروقرآن
مگه چقدر میخواین به کارگر بدبخت حقوق بدین که اینقدر ادا درمیارین
امسال همه چی رفت بالا
الا دستمزد کارگر
قانون کار یه دستمزدی هرساله مشخصه میکنه برای کارگر
بعدش شرکت های خصوصی از اون پایین تر به کارگر میدن.
هیشگی هم نیست که بهش بگیم
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان درگیر شدند؟؟؟ یااااااا ابالفضل
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
تا زمانی که مسئولین حقوق و مزایایی به اندازه یک کارمند و کارگر نگیرن هیچ وقت قشر ضعیف واقع شده جامعه را درک نخواهند کرد
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
واقعا خجالت آوره که هیچ نظارتی نیست. فقط به فکر کارفرما هستین اونم هرطور دلش میخواد رفتار میکنه. الان شیفت ما کارگرای بدبخت را ساعتی کردن یعنی در طول روز فقط ساعاتی که کار میکنیم به ما حقوق میده دیگه مهم نیست که از صبح سر کار هستیم. تا الان هم حقوق بالای 4 بهمون ندادن. میگن ساعت کاریتون پایین هست. در صورتی که دو روز از ما کار میکشن یک روز خونه هستیم اون دو روز هم به اندازه نصف یک روز به ما حقوق میدن. تروخدا مواظب باشید به کار فرمایان عزیز فشار نیاد واقعا اذیت میشن. با این حقوق ها و این رفتار کارفرمایان فقط قشر کارگر بدبخت تر میشه وسلام
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بزارید کارگر بمیره راحت بشه از این همه زحمت وبی پولی...
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
عیار وزیر انقلابی تو تعیین دستمزد کارگران معلوم میشه
#سمت مردم باش
#وزیر کار
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
هرکی پاش بشینه بی خیال مردم
این مسولین همشون عین هم هستن
اگر غم خوار مردم بودن از سر سفره پا میشدن
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
واقعا خجالت بکشید نرخ دستمزد ۲۵۰۰ باید باشه مگه با گدا دارید حقوق میدید یک توهین هست به کارگر شرکت نفتی دارند بالای ۱۵ میلیون حقوق میگیرند حقوقهای مدیران بالای ۵۰ میلبون انوقت کارگر دربدر ۲۵۰۰ همش نامردی روزگار هیچ نظارتی هم نمیشه فقط شعار های پوچ و حداقل حقوق کارگر باید بالای ۱۰ میلیون باشه نه ۲۵۰۰
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بی سواد
کارکنان شرکت نفت کارگر نیستند
کارمندان هستند که درس خوندند و حقشونه حقوق بالا هم بگیرن
امید
۱۰:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
حق با شماست ما امیدواریم درست بشه وگرنه اینها میدانند و خدایشان. توکل به خدا
هادس
۱۰:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
واقعا خدالعنتشون کنه کارگر فقط برا حمالی هست نباید نون بخوره که
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
به حضرت عباس عدالتی وجود نداره
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
موافقم همه کار رو کارگر ها میکنن ولی کمترین دستمزد رو میگیرن .و سخت ترین زندگی ها رو دارن متاسفانه .عدالت کجاست
قاسم
۱۳:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
زندگی مسئولین با خوردن حق کارگر بدبخت سپری میشه آه و نفرین کارگران دامن مسئول مربوطه را خواهد کرد . نفرین به کسایی که در حق کارگر زحمت کش داره کم فروشی میکنن
قاسم
۱۳:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
من کارگر شرکت گازم با سه فرزند و هفت سال سابقه کاری حقوق ما 3/5 هست
مسئول عزیز این پول پول تو جیبی فرزند تو هم نمیشه
تا آه گارکران دامن گیرتان نشده فکری اساسی کنید
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اونایی که درس خوندن و شاغل شدن پشت میز میشینن و کار راحت تری گیرشون میاد ولی کارگر بدبختی که ۱۲ تا کلاس درس خونده و چهار
کلاس پایینتر از اون شاغلهای مرفه هستند باید حداقل ۸ ساعت سرپا وایسه کار کنه بدون ثانیه ای نشستن و کارهای سخت بدنی انجام بده و حقوقشون اصلا نباید با حقوق اونایی که چهار کلاس بیشتر درس خوندن تفاوتی داشته باشه تازه خیلی از کارگرها هم مدرک های لیسانس و بالاتر دارند و دارن کارگری می کنند آقا خداییش اون کارگرا از اونایی که مدرک لیسانس دارن و شاغل هستند حقوقشون باید یکسان باشه
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اقا ما میگیم همه باید بالای ۱۵ میلیون حقوق بگیریم کارگر نباید حقوق ۲۵۰۰ بگیره به والله ما هم درس خوندیم‌ شدیم کارگر پمپ‌ بنزین ۲۵۰۰ میدند‌‌