سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت گیاه دارویی آنغوزه در فسا برای اولین بار

مدیر جهاد کشاورزی فسا از کاشت گیاه دارویی آنغوزه در این شهرستان برای اولین بار خبر داد و گفت: هفت هکتار از اراضی به کشت این گیاه اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - ناصر انصاری گفت: کاشت آنغوزه در این شهرستان از نیمه دی ماه تا پایان دی ماه گذشته به صورت بذری انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فسا با بیان اینکه در هر هکتار ۷ هزار دانه‌ی بذر آنغوزه کشت شده است، گفت: این گیاه امکان کشت نشایی را نیز دارد که دوره رشد و دستیابی به عملکرد را کوتاهتر می‌کند.

او با اشاره به اینکه آنغوزه در پنج تا هفت سالگی به بار می‌نشیند، گفت: پیش بینی می‌شود از چند سال آینده سالانه بیش از ۱۵۰ کیلوگرم صمغ آنغوزه که بسیار ارزشمند و اقتصادی است در شهرستان فسا تولید و به بازار‌های بین المللی عرضه شود.

انصاری با بیان اینکه برداشت یدی آنغوزه در طول قریب به چهار ماه از سال انجام می‌شود، گفت: توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می‌تواند در اشتغالزایی در طول سنوات آینده موثر و مفید باشد.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که از خواص آن گیاه میتوان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.