سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور کشور:

آشنایی با سیره فاطمه زهرا(س) امری ضروری است

حجت‌الاسلام سید محمود نبوی بر آشنایی اقشار مختلف جامعه اسلامی با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و گفت: صحیفه فاطمیه سرشار از مطالب آموزنده است که مطالعه آن می‌تواند منجر به بهبود و رشد در زندگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور کشور امروز در وبیناری با عنوان مقام و منزلت مادر در نظام حقوقی اسلام که توسط دانشگاه پیام نور کردستان برگزار شد، گفت: آشنایی بیشتر مردان و زنان در جامعه اسلامی با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) امری ضروری است.

 حجت‌الاسلام سید محمود نبوی  به مقام و منزلت والای حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) جبرئیل بر زهرای مرضیه نازل می‌شد و صحیفه فاطمیه حاوی همه این مطالب گهربار است که مطالعه آن می‌تواند منجر به بهبود و رشد در زندگی شود.

او می گوید: حضرت فاطمه هر آنچه را از جبرئیل دریافت می‌کرد برای حضرت علی (ع) بازگو می‌کرد و اینگونه این سخنان ارزشمند بین جامعه نشر داده می‌شد تا همه مومنان از آن اطلاع پیدا کنند.

حجت‌الاسلام نبوی گفت: در روایت اهل تسنن و تشیع داریم وقتی پیامبر (ص) به حضرت زهرا (س) می‌رسیدند او را می‌بوسیدند و احترامی فراتر از دختری و پدری بین آن‌ها برقرار بود که نشات گرفته از مقام معنوی والای حضرت بود.

او با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۹ بار کلمه والدین تکرار شده است، گفت: احترام قائل شدن برای والدین امری واجب و لازم است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند بهشت زیر پای مادران است،می گوید: کلید رسیدن به بهشت هم در دنیا و هم آخرت رضایت مادر از فرزندانش است.

زنان عامل اصلی پویایی و استحکام خانواده هستند

رییس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه زنان عامل اصلی پویایی و استحکام خانواده هستند، گفت: به هر میزان زنان نسبت به نقش خود در خانواده آگاه‌تر باشند شاهد رشد و اعتلای این کانون مهم و همچنین جامعه خواهیم بود.

دکتر یعقوب احمدی گفت: این نشست فاخر برای یادآوری مقام بانویی است که مبنای اصلی پایه نقش ویژه مادر و همسر در جامعه به ویژه جامعه اسلامی است.

او با اشاره به اینکه خانواده محور اصلی هر جامعه است،می گوید: بدون تردید قلب کانون خانواده هم مادران و زنان هستند چراکه نقش بسیار مهم و پررنگی در استحکام و تقویت بنیان خانواده برعهده دارند.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان با بیان اینکه زنان در پایداری و استحکام خانواده نقش اساسی دارند، گفت: ایثار و فداکاری یکی از مولفه‌های موثر در استحکام و پایداری خانواده است که این ویژگی در زنان بیشتر از مردان است.

احمدی گفت: از دیگر ویژگی‌های خاص زنان انعطاف پذیری، آینده نگری و دور اندیشی و تعامل عاطفی و احساسی آن‌ها است که همه این خصوصیات منجر به پویایی خانواده می‌شود.

به گفته او: خانواده یکی از کانون‌هایی است که دشمنان ایران اسلامی به دنبال ضربه زدن به آن هستند چراکه می‌دانند تا زمانی که زنان به نقش خود در خانواده واقف هستند و آن را به نحو احسن انجام می‌دهند توانایی آسیب به آن را ندارند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.