سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی

کتابخوانی را باید مادران ترویج کنند

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: زنان بیشتر از آحاد دیگر جامعه کتاب می‌خوانند و موضوع کتابخوانی در قالب یک شعار باید توسط خود مادران و بانوان تبلیغ و ترویج شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی اکبر سبزیان گفت: مادران قبل از هر آموزش رسمی به عنوان نخستین آموزگار در زندگی انسان شناخته می‌شوند.

ویژه برنامه " من از مادرم خواندن آموختم" به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمعی از مادران و بانوان کتابخوان اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

او گفت: اگر مادران و بانوان به عنوان مدیر خانواده به موضوع علم آموزی، کسب معرفت و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند آن جامعه با پیشرفت و تحول بزرگی رو به رو خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: میزان رضایتمندی، امیدواری، نشاط و پیشرفت هر جامعه‌ای در گروی خانواده‌های آن جامعه است و جامعه سالم در گرو خانواده سالم و خانواده سالم در گرو مادرانی آگاه، دانا و با بصیرت است.

سبزیان گفت: می‌توان از کودکان، بانوان و مادران به عنوان وفادارترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی نام برد و امید است در آینده شاهد فریاد "ایران کتابخوان" در سراسر جهان به واسطه مادران و بانوان کتابخوان ایران زمین باشیم.

فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مادران و بانوان با انجام فعالیت‌های موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث پرورش و تربیت نسلی دانا و آگاه می‌شوند.

به گفته او مادران کتابخوان، کودکان کتابخوان نیز تربیت می‌کنند و یکی از راه‌های موثر در این مسیر سهولت دسترسی کودکان به کتاب در منازل و اماکن عمومی همچون کتابخانه‌های عمومی و استفاده از عوامل تشویقی برای کودکان است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.