سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق دوز سوم واکسن کرونا ۹۰ درصد از اومیکرون پیشگیری می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بر اساس مطالعات انجام شده تزریق دوز سوم به میزان ۹۰ درصد از اومیکرون پیشگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - علی محمدیان گفت: از زمان آغاز کرونا در استان، حدود ۳۱ هزار نفر بستری شده که از این تعداد حدود ۲۸ هزار نفر با بهبودی ترخیص و متاسفانه حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بدلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: علائم اومیکرون خفیف‌تر از سویه دلتا بوده و شبیه سرماخوردگی است و ریه را کمتر درگیر می‌کند، اما با وجود بستری و مرگ و میر کمتر، میزان مراجعه بیماران سرپایی بیشتر بوده و قدرت سرایت چند برابری نسبت به سایر سویه‌ها دارد، به عبارتی اومیکرون هم اکنون در کشور و در استان ما بصورت آتش زیر خاکستر است و با توجه به غلبه این سویه در اکثر استانها، احتمالا در اسفندماه شاهد پیک این بیماری در کشور باشیم.

به گفته محمدیان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک باکیفیت، پرهیز از عادی انگاری بیماری، عدم حضور در تجمعات، تهویه مناسب و رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از اُمیکرون بسیار موثر است.

او می‌گوید: مهمتر از همه این عوامل، تزریق دوز سوم بسیار با اهمیت بوده بطوریکه براساس مطالعات انجام شده، تزریق دوز سوم به میزان ۹۰ درصد از اومیکرون پیشگیری می‌کند و بنابراین لازم است کسانی که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته جهت تکمیل فرآیند واکسیناسیون به مراکز تجمیعی یا مراکز خدمات جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت روستایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.