سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در بیجار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت:سه متخلف که در مناطق آزاد اقدام به شکار غیرمجاز کبوتر چاهی کرده بودند، توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی اصغر هدایت زاده گفت: محیط بانان این اداره در جریان گشت و کنترل زیستگاه‌های این شهرستان، سه متخلف که در مناطق آزاد اقدام به شکار غیرمجاز ۶ قطعه کبوتر چاهی کرده بودند، را دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیجار می گوید: پس از بازرسی از آنان علاوه بر ۶ قطعه کبوتر چاهی، یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز و متعلقات مربوطه آن کشف و توقیف شد.

به گفته او: خاطیان به کشتار کبوتر‌ها با اسلحه قانع نبوده و برای سودجویی بیشتر با یک قلاده تازی قصد شکار پستانداران مانند خرگوش را داشتند که از ادامه شکار بازماندند.

هدایت زاده گفت: پس از بازرسی ها صورتجلسه تخلف تنظیم شده و پرونده خاطیان پس از تکمیل برای صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شد.

در روز‌های برفی، هوا سرد و یخبندان بوده و احتمال دارد طعمه خوراکی حیات وحش به سادگی پیدا نشود و در ادامه برای تأمین غذای مورد نیاز خود به مناطق مسکونی و سکونتگاه‌ها روی بیاورند؛ در چنین شرایطی است که حفاظت و صیانت از حیات وحش، به عنوان وظیفه ما انسان ها- اشرف مخلوقات- نمایان می‌شود، لذا از هموطنان فهیم درخواست می‌شود با مشاهده حیات وحش در مناطق مسکونی کمال صبر و حوصله را مد نظر داشته و از کشتن و آزار رساندن به آن‌ها پرهیز کنند و در صورت مشاهده تلفات و هر گونه رفتار غیرعادی، موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا با شماره برخط ۱۵۴۰ اطلاع رسانی دهند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.