سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد مصرف گاز در آذربایجان‌شرقی شکسته شد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با هشدار به اینکه در صورت مصرف بی‌رویه حجم گاز توزیعی با افت فشار مواجه می‌شود گفت: با برودت هوا، رکورد مصرف گاز این استان در سه سال گذشته با ۴۰ میلیون مترمکعب شکسته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - رهنمای توحیدی گفت: بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب، معادل ۶۵ درصد کل مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش خانگی و مصارف گرمایشی اختصاص یافته و بقیه به بخش عمومی شامل صنعت، کشاورزی و ادارات مربوط می‌شود.

 از شهروندان آذربایجان شرقی درخواست می شود تا با مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف، از کاهش فشار گاز در سطح استان جلوگیری کنند.

البته کارکنان عملیاتی شرکت گاز آذربایجان شرقی در راستای ادای وظیفه اداری خود به صورت شبانه روزی برای کنترل فشار گاز ورودی و خروجی، حفظ و جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات در دمای پایین و مناطق کوهستانی تلاش می‌کنند، اما در صورت مصرف بی رویه حجم گاز توزیعی، با افت فشار مواجه خواهیم بود.

هم استانی‌های محترم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اگر یک درجه از دمای اتاق را کاهش دهند ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود که این رقم با احتساب بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز، زمینه حفظ تعادل در شبکه‌های گازرسانی را نیز فراهم می‌کند.

 پیوستن به پویش همگانی دمای ۲۱-۱۸ درجه را ضامن گذر از زمستان سرد با جریان پایدار گاز است.

دمای رفاه بهترین استاندارد برای مدیریت مصرف گاز طبیعی توسط مشترکین می‌باشد.

به گواهی آمار حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین با برودت هوا به خصوص زمان وزش باد و بوران که احتمال جابجایی، تخریب یا مسدود شدن مسیر‌های دودکش را افزایش می‌دهد بالا می‌رود.

متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بازبینی مسیر دودکش و کلاهک متصل به آن، حوادث جبران ناپذیری برای هم استانی‌های عزیز به وقوع پیوسته و بر این اساس توصیه اکید بر رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان خود و عزیزانمان است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مصرف گاز ، شرکت گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.