سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه یمن:

شورای امنیت نقش موثرتری در حفظ امنیت ایفا کند

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن خطاب به شورای امنیت خواست در قبال اقدامات عربستان و امارات موضع مناسبی اتخاذ کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن (صنعا) در نامه‌ای که در خصوص آتش افروزی‌های امارات و عربستان به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد، از این نهاد بین المللی خواست به نقش و مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین الملل عمل کند.

وزیرامورخارجه دولت نجات ملی یمن خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ما تأیید می‌کنیم که نیرو‌های دفاعی صنعا از حق مشروع و قانونی دفاع از مردم یمن برخوردار هستند.»

این وزارتخانه از شورای امنیت خواست تا نقش موثرتری را برای حفظ امنیت و صلح ایفا کرده و درخصوص بالاگرفتن تنش که عربستان و امارات باعث آن هستند تصمیمی اتخاذ کند.

نیرو‌های یمنی بامداد امروز (دوشنبه) نیز با چندین فروند موشک عربستان و امارات را هدف قرار دادند. در همین راستا محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا اعلام کرد موضع امارات در قبال یمن در همه ابعاد اشتباه بود. این کشور بدون دلیل و آشکارا در یمن دخالت دارد و آتش افروزی امارات به دستور آمریکا و اسرائیل رخ داده است.

در همین جهت شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت معتقد است زمانی که رژیم صهیونیستی آسیب ببیند به امارات و سعودی‌ها دستور خواهد داد تجاوز خودشان را به یمن متوقف کنند. او ماشین رسانه‌ای که برای عادی سازی روابط با اشغالگران تلاش می‌کند را توجیه کننده کشتار‌ها در یمن را معرفی کرد.

براساس گزارش سازمان ملل در ۶ سال اول جنگ علیه یمن ۲۳۳ هزار نفر کشته شدند و این کشور با بحران‌های بسیاری که بدترین نوع بحران انسانی نیز هستند روبرست. چندین میلیون نفر با قحطی روبرو بوده و زندگی‌شان در خطر است. حتی در حمله هفته گذشته جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی یمن تاکنون ۸۲ تن کشته شدند که براساس گزارش سازمان بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» در میان جان باختگان چندین کودک نیز وجود دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.