سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان:

وزارت کشور طرح «قطار شهری همدان» را نپذیرفت

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: وزارت کشور طرح قطار شهری همدان را نپذیرفت و بودجه مربوطه نیز به تصویب نرسید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  اکبر کاوسی‌امید دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:طرح قطار شهری در شهر‌های با جمعیت بالای یک میلیون نفر می‌تواند اجرایی شود در حالیکه همدان مشمول آن نمی شود.

او گفت: بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱  دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان تقدیم شورا شده است و از این میزان ۵۵ درصد مربوط به بودجه عمرانی و مابقی آن مربوط به بودجه جاری و تعهدات شهرداری همدان است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: توسعه حمل و نقل عمومی با رعایت الزامات شهر پایدار، افزایش سهم بودجه موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی، حفظ بافت تاریخی شهر و بنا‌های واجد ارزش، ایجاد زیرساخت‌ها برای اجرای هوشمندسازی شهر از الزامات  بودجه و توجه جدی شده است تا در سال ۱۴۰۱ وابستگی شهرداری به فروش ملک و عوارض پروانه ساختمانی کاهشی باشد.

کاوسی گفت: امسال به سبب مسائل و مشکلاتی که با آن روبرو بودیم، افزایش فروش املاک را شاهد بوده ایم.

او گفت:بودجه عمرانی شهرداری برای مطالعات و کارشناسی طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری دو دهم درصدبه تصویب شده است و باید به بحث‌های پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی در طرح های عمرانی در سطح کلان در شهر همدان توجه ویژه‌ای شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح بوستان ولایت  و بوستان اکباتان همدان هم  مطالعات کارشناسانه ندارد و مورد تأیید نیست و در اجرای طرح های مذکور شاهد عدم همخوانی بودجه‌های پیش بینی شده و بودجه هزینه شده هستیم به نوعی که به عنوان مثال، برای اجرای بوستان اکباتان رقمی در حدود ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما گزارش هشت دوازدهم در این راستا نشان از هزینه کرد ۱۱ میلیارد تومانی دارد.

منبع مهر

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۲:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
تراموا به عنوان یک اله مان شهری در شهرهای کلاسیک و کم جمعیت در جهان مانند همدان امری متعارف است و بخشی از هویت و مبلمان شهری یک شهر تاریخی محسوب میشود و لازمه آن است خصوصا آنکه آن شهر ویژگی های منحصر به فردی هم داشته باشد و اولین هسته تمدنی کشور هم باشد.