سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیراندازی در دانشگاه آلمانی یک کشته و چند مجروح برجای گذاشت

در تیراندازی در دانشگاه هایدلبرگ در جنوب غربی آلمان چندین نفر مجروح شدند و عامل آن کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- درپی تیراندازی در یک سالن سخنرانی‌ در آلمان چندین تن مجروح شده و عامل تیراندازی کشته شد.

بنابر گزارش خبرگزاری نووستی نوربرت شاتزل، سخنگوی پلیس منطقه‌ای هایدلبرگ، امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نفر در سالن سخنرانی دانشگاه هایدلبرگ به ضرب گلوله چند نفر را زخمی کرد. این سخنگو بدون اشاره به جزئیات بیشتر اشاره کرد که مهاجم کشته شده است.

با این وجود خبرگزاری آلمان اعلام کرد فرد مسلح دانشجوی این دانشگاه بوده و پس از تیراندازی در سالن اقدام به خودکشی کرده است.

چندی پیش نیز در پی وقوع تیراندازی در یکی از شهر‌های آلمان که منجر به کشته شدن ۹ تن شد، «آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین این کشور اعلام کرد این حملات نشان می‌دهد که جامعه آلمان با نژادپرستی و نفرت مسموم شده است و قول داد که حکومت آلمان همه تلاش خود را برای مبارزه با کسانی که قصد ایجاد شکاف در جامعه و کشور را دارند، به کار خواهد بست.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد حملاتی از سوی افراط گرایان از جمله راست افراطی بوده است. در همین راستا در سال ۲۰۱۹ والتر لوبکه، سیاستمدار طرفدار مهاجران در آلمان در اثر اصابت گلوله به سرش از فاصله نزدیک کشته شد. جسد او در حیاط خانه اش پیدا شد. بعدا مردی که سابقه ارتباط با گروه‌های راست افراطی را داشت، به ارتکاب این قتل اعتراف کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.